همشهری آنلاین: رئیس شورای نظامی حاکم بر مصر در تماس تلفنی تهدیدآمیز با رئیس پارلمان این کشور درباره عواقب رای عدم اعتماد به دولت تحت حمایت نظامیان هشدار داده است.

طنطاوی مصر

به گزارش مهر به نقل از الیوم السابع،  محمد طنطاوی رئیس شورای نظامی حاکم بر مصر در تماس تلفنی با رئیس پارلمان این کشور وی را تهدید کرده است در صورت به جریان انداختن موضوع سلب اعتماد از دولت تحت حمایتش، پارلمان را منحل خواهد کرد.

 عمار علی الحسن کارشناس سیاسی اعلام کرد اطلاعاتی را از منابع موثق به دست آورده است که تصریح می‌کند الکتاتنی رئیس پارلمان، تماس تلفنی تهدیدآمیزی از رئیس شورای نظامی حاکم داشته است که طی آن حاکم نظامی مصر وی را تهدید کرده است در صورت بررسی مسئله سلب اعتماد از دولت الجنزوری، پارلمان را منحل خواهد کرد.

 عمار خاطر نشان کرد نکته عجیب این است که چرا الکتاتنی، مردم مصر را از این موضوع مطلع نمی‌کند و نمی‌گوید که مجلس در وضعیت پیچیده و محدودی قرار گرفته است.

 عمار اعلام کرد تهدید صریح طنطاوی و سکوت الکتاتنی نشان می‌دهد که جایگاه مجلس به عنوان تنها نهاد مشروع و منتخب کشور هیچ ارزشی ندارد و ممکن است اقداماتی بر خلاف منافع ملی چه در ارتباط با تدوین قانون اساسی یا عدم نظارت بر عملکرد دولت یا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام دهد.

کد خبر 164124
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز