سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: "این آخرین انتخابات من است و من بعد از انتخابات انعطاف پذیری بیشتری دارم." این جملات ملتمسانه را اوباما به مدودف گفت. او نمی‌دانست میکروفن باز است و به این ترتیب این گاف به سوژه خبرنگاران تبدیل شد.

obama medvedev

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، دوربین‌های خبری بخشی از گفتگوهای رئیس جمهور آمریکا  و روسیه درباره سامانه موشکی را ضبط کرده‌اند.

این بخش از صحبت‌ها قرار نبود به صورت علنی باشد؛ اما بی‌توجهی اوباما به باز بودن میکروفن و نیز تیز هوشی خبرنگاران روسی
موجب شد صدای در گوشی و آرام اوباما و مدودف ضبط و پخش شود.

باراک اوباما و دیمیتری مدودف پیش از دیدار در سئول به خبرنگاران گفته بودند در زمینه سامانه موشکی با یکدیگر همکاری می‌کنند اما صدای آنها از میکروفن باز اوباما در این زمینه دریافت شد که خلاف آنچه قبلا بیان کرده بودند از آن شنیده شد.

رئیس جمهور آمریکا غافل از اینکه صدایش با میکروفن خبرنگاران روسی ضبط می‌شود آرام و تقریبا به صورت در گوشی از مدودف خواهش کرد تا در زمینه سامانه موشکی تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمتر بر او فشار بیاورند.

اوباما گفت: این آخرین انتخابات (ریاست جمهوری) من است و من بعد از انتخابات انعطاف پذیری بیشتری (درباره سامانه موشکی) دارم.
رئیس جمهور روسیه نیز به وی گفت من شما را درک می‌کنم. من این اطلاعات را به ولادیمیر انتقال می‌دهم و کنار شما خواهم بود.

این سخنان که با میکروفن خبرنگاران روسی ضبط شده بود بلافاصله در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و سوژه خبری جدیدی به خبرنگاران رسانه‌های مختلف داد.

به گزارش سی ان ان این نخستین بار نیست که میکروفن باز ، اوباما را به درد سر می‌اندازد.

پارسال نیز وی و نیکلا سارکوزی در میکروفن باز درباره بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انتقاداتی مطرح کرده بودند که حاشیه‌هایی به همراه داشت.

کد خبر 164182
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز