معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه و دستگاه قضایی کشور از هیچ تلاشی برای اجرای کارآمد و بهینه اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی دریغ نمی‌کند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی، در گفت و گو با ایرنا افزود: به‌دنبال تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب برای اجرای موثر اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی، کمیسیونی مرکب از مسئولان و دست اندرکاران مربوطه در دستگاه قضایی کشور برای بررسی راهکارهای اجرای بهینه این اصل تشکیل شده است.

وی ادامه داد: به زودی اقدامات دستگاه قضایی برای اجرای مؤثر و کارآمد اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی به اطلاع عموم مردم می‌رسد.

وی افزود: درآینده نزدیک دادگاه‌های تخصصی در زمینه مسایل اقتصادی در سطح کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی گفت: هیچ کس حق تعرض به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و بنگاه‌های اقتصادی که سرمایه‌گذاری آنها به طور مشروع و قانونمند انجام گرفته را ندارد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: امنیت لازم برای هر نوع سرمایه‌گذاری مشروع و قانونمند در سطح کشور تضمین شده است.

وی گفت: قوه قضاییه برای سلامت بیشتر دستگاه قضایی و فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی با متخلفان در رسیدگی به این پرونده‌ها به طور قاطع برخورد می‌کند.

وی اظهار داشت: در این راستا در دستگاه قضایی کشور در گزینش افراد و از جمله قاضی، نسبت به گذشته بسیار با حساسیت بیشتر عمل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: دادسرای انتظامی قضات و بخش‌های ارزشیابی و حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و دستگاه قضایی کشور نسبت به گذشته بسیار فعال‌تر شده و با قاضی متخلف، در اسرع وقت برخورد می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این امر با افرادی که در فرآیند کلیه مراحل رسیدگی به پرونده‌های قضایی مرتکب تخلفی شوند به طور قاطع برخورد می‌شود ولی در این شرایط قاضی به عنوان مسئول یک پرونده قضایی باید بیشتر پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر برخی موارد این مسایل از طریق رسانه‌ها اعلام عمومی نمی‌شود دلیل بر کوتاهی در این ارتباط نیست.

کد خبر 16414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز