گروه سیاسی: رئیس قوه‌قضائیه گفت: برداشت‌ها از سیاست‌های کلی اصل 44 و سند چشم انداز 20 ساله، در مجمع تشخیص مصلحت نظام یکسان نیست.

سید محمود ‌هاشمی‌شاهرودی که شامگاه سه‌شنبه در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس در تالار اجتماعات قوه قضائیه سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت اجرائی شدن اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد: اجرای این اصل به ویژه پس از ابلاغ و تاکید مقام معظم رهبری، می‌بایست مسئله اصلی کشور باشد و همه قوای کشور باید در احیای این اصل مهم و حیاتی متمرکز و همراه باشند.

به گزارش فارس از این دیدار، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که مجمع تشخیص مصلحت نظام، محل اجتماعی نخبگان هر سه قوه است، متذکر شد: با این حال بعضا دیده می‌شود که در مجمع تشخیص مصلحت برداشت‌ها از سیاست‌های کلی‌اصل 44 و سند چشم انداز 20 ساله یکسان نیست، و لذا معتقدم باید برای رفع این مشکل میان قوای سه گانه به فهم مشترک برسیم.

رئیس قوه‌قضائیه آن چه که آن را اختلاف نظر شدید قوای سه گانه در اجرای سیاست‌های اقتصادی اصل 44 دانست پیشنهاد کرد که برای رفع این مسئله، یک سری نشست‌های مشترک میان سه قوه برای بررسی این اختلاف نظرها تشکیل، تا دیدگاه‌های طرفین به هم نزدیک شود و در اجرا نیز مشکلی پیش نیاید.

به گفته‌هاشمی‌شاهرودی در صورتی که چنین نشست‌هایی برگزار شود چه بسا خط قرمز سیاست‌ها در مجمع مصلحت هم مشخص می‌شود.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار با آیت الله‌هاشمی شاهرودی بر لزوم قاطعیت قضات در اجرای قانون و برخورد با متخلفان تاکید کرده و متذکر شدند که دستگاه قضائی باید به گونه ای عمل نماید که مجرمان به این باور برسند که نمی‌توان از چنگال پولادین عدالت رهایی یافت.

در این دیدار،علاوه بر رئیس و معاونان قوه قضائیه و نمایندگان ملت در نهاد قانونگذاری، غلامحسین الهام، وزیر دادگستری و سخنگوی دولت و برخی معاونین پارلمانی دستگاه‌های دیگر کشور نیز حضور داشتند.

در پایان دیدار 3 ساعته نمایندگان با رئیس قوه قضائیه، شرکت‌کنندگان در ضیافت شام سیدمحمود‌هاشمی‌شاهرودی شرکت کردند.

کد خبر 19970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز