گروه سیاسی: رئیس قوه قضائیه در دیدار با همتای مالزیایی خود خواستار تشکیل شورای قضائی کشورهای اسلامی ‌شد.

آیت‌الله سیدمحمود‌ هاشمی ‌شاهرودی که هم اکنون در مالزی به‌سر می‌برد تشکیل این شورا را برای ایجاد یک دادگاه بین‌المللی با اختیارات قضائی و حقوقی ضروری خواند.

به گزارش روابط عمومی‌ قوه قضائیه، وی گفت: این مجلس و دادگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات امروز جهان اسلام میان کشورهای اسلامی‌ و همین‌طور کشورهای عربی را حل و حقوق بشر اسلامی ‌و چالش‌های جهان غرب را مطرح کند.

رئیس قوه قضائیه همچنین ظهر دیروز در دیدار با عبدالله احمد البداوی، نخست وزیر مالزی گفت: در مواقع ضروری، شیعه در کنار سایر مذاهب بوده و از حاکمیت اسلام و حکومت اسلامی ‌سنی دفاع کرده است.

هاشمی ‌شاهرودی،  با تأکید بر این‌که منشأ بسیاری از اختلافات از بیرون کشورهای اسلامی ‌است، متذکر شد: چنانچه به مسائل بیرون جامعه اسلامی‌ توجه نشود، مشکلات حل خواهد شد.

نخست وزیر مالزی نیز در این دیدار با اشاره به تشکیل اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی ‌برای رفع مشکلات لبنان، آن را نتیجه‌بخش دانست و تصریح کرد: این اجلاس منجر به تغییر رویه‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا در خصوص لبنان شده است.

رئیس قوه قضائیه برای انجام یک دیدار رسمی‌سه‌روزه شامگاه یکشنبه به وقت محلی وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شد و صبح چهارشنبه مالزی را به مقصد اندونزی ترک خواهد کرد.

کد خبر 17214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز