یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلد دوم کتاب «چریک های فدایی خلق» که به رخدادهای این سازمان بعد از انقلاب اسلامی می‌پردازد با عنوان «انقلاب اسلامی و بحران در گفتمان» به کوشش محمود نادری و از سوی موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی منتشر شد.

جلد دوم کتاب چریک های فدایی خلق

 به گزارش همشهری آنلاین این کتاب اهتمام دارد که بخشی از سرشت و سرنوشت چریک‌های فدایی را در معرض دید و داوری قرار دهد. دستمایه این پژوهش به طور عمده، نشریات، جزوات، اطلاعیه‌ها و اسناد درون‌گروهی شاخه‌های مختلف، «چریک‌های فدایی» که بالغ بر هزاران برگ می‌باشد، بوده است.

در این اثر تلاش شده است مواضع اصلی تمامی جریاناتی که ذیل عنوان «چریک‌های فدایی خلق» فعال بوده‌اند به درستی تبیین گردد.

انشعاب‌های پی‌درپی درون تمامی جریانات فدایی که به بهانه‌های ایدئولوژیک صورت می‌گرفت بر ساختار کتاب سایه انداخته است. روند رویدادها گاه با یک انشعاب از هم گسسته می‌شود. بنابراین تلاش شده است مواضع سیاسی و عملکرد هر یک از این جریانات به طور مستقل وارسی شود.

به علت تداخل رویدادها و روندها مراجعه به صفحات پسین و پیشین برای بازشناسی هر یک از جریانات اجتناب‌ناپذیر شده است. از این بابت پوزش می‌طلبیم.

مولف در مقدمه کتاب آورده است که «ذکر این نکته ضروری است که به رغم پافشاری، بنا به ملاحظاتی، اسناد به تمامی در اختیارمان قرار نگرفت. هرگاه بتوان از آن اسناد استفاده کرد، بی‌تردید این پژوهش، جلد سومی نیز خواهد داشت.»

جلد نخست این کتاب چند سال قبل منتشر و بازتاب های بسیاری در داخل و خارج کشور داشت.

چریک های فدایی خلق/ مولف:محمود نادری/ناشر:موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی،چاپ اول،1390،قطع وزیری،جلد سخت/قیمت:12000 تومان ،676 صفحه

کد خبر 164127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز