همشهری‌آنلاین: همزمان با سالروز دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرات محسن رفیق‌دوست در حوزه هنری رونمایی می‌شود و نسخه صوتی خاطرات ناطق نوری انتشار خواهد یافت.

مراسم رونمایی کتاب «برای تاریخ می‌گویم» دربرگیرنده خاطرات محسن رفیقدوست با حضور جمعی از مسئولان کشوری و همرزمان وی در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این مراسم از علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار محمدعلی جعفری؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حبیب‌الله عسگراولادی و ... برای حضور دعوت به عمل آمده است.

کتاب خاطرات محسن رفیقدوست با عنوان «برای تاریخ می‌گویم» از تولیدات دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری است که از مقطع ورود حضرت امام (ره) در 12 بهمن که محسن رفیق‌دوست راننده اتومبیل امام (ره) بودند، آغاز می‌شود.

سعیدعلامیان پیش از این درباره نگارش خاطرات محسن رفیقدوست اظهار داشته است: کار نگارش خاطرات از سال 87 آغاز شد و بعد از آن اصلاحات و ویرایشی بر خود کتاب انجام شد که تا بهار سال 91 به طول انجامید. دهه اول انقلاب دهه پُرحادثه‌ای است که مهم‌تر از همه جنگ 8 ساله در این ایام اتفاق می‌افتد.

وی افزوده است: رفیق‌دوست به این دلیل که پایه‌گذار سپاه است و بعد از آن مسئول تدارکات جنگ بوده، به عنوان یکی از شخصیت‌های مهم در این ایام به حساب می‌آید. با وجود اینکه سپاه بعد از تأسیس خود چندین مرتبه پوست‌اندازی می‌کند و عده‌ای از آن خارج می‌شوند، اما رفیق‌دوست از جمله آن افرادی است که در سپاه باقی می‌ماند و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. حتی در این زمان شورای ترکیبی سپاه را تشکیل می‌دهد تا اینکه در سال 62 به عنوان نخستین وزیر سپاه وارد کابینه می‌شود و تا پایان جنگ این سمت را برعهده دارد.

مراسم رونمایی کتاب «برای تاریخ می‌گویم» ساعت 15 روز یکشنبه پانزدهم بهمن ماه در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان حافظ تقاطع خیابان سمیه برگزار می‌شود.

از سوی دیگر  مرکز اسناد انقلاب اسلامی که خاطرات حجت‌الاسلام ناطق نوری را در دو جلد منتشر کرده بود،‌ فایل صوتی این خاطرات را هم در دست انتشار دارد.

به گفته معاون فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب صوتی خاطرات حجت‌الاسلام ناطق‌ نوری با صدای خود او که دربرگیرنده فایل صوتی مصاحبه‌ای است که با وی برای تالیف و انتشار کتاب خاطرات او انجام شده است، در ایام دهه فجر امسال از طریق پایگاه اینترنتی موسسه پخش خواهد شد.

more چاپ مجدد جلد دوم خاطرات ناطق نوری

کد خبر 199577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز