همشهری‌آنلاین: سه کتاب از مجموعه کتاب‌های یک فنجان قهوه با بزرگان که درباره مارک‌تواین، چارلز دیکنز و افلاطون است، از سوی نشر شورآفرین به بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین این مجموعه 15 جلدی است و طی ماه‌های آتی عناوین جدید آن در اختیار مخاطب قرار خواهد گرفت. یک فنجان قهوه با تواین (ترجمه سمیه کرمی)، یک فنجان قهوه با افلاطون (ترجمه لادن م.صادقیون) و یک فنجان قهوه با دیکنز (ترجمه شیرین سادات‌صفوی) سه مجلدی هستند که اکنون در بازار موجودند.

ناشر این مجموعه در یادداشت ابتدایی کتاب نوشته است: آشنایی با هزارتوِ پیچیده‌ی ذهن بزرگان آن هم از پسِ متونی که به‌نوعی بیان‌گر آراء و عقایدشان است کار ساده‌ای نیست اما نویسندگان مجموعه‌ی یک «فنجان قهوه با... از پسِ این کار مهم به‌خوبی بر‌آمده‌اند.

نویسندگانِ این کتاب‌ها جملگی در زمره‌ی سرشناس‌ترین کارشناسان عرصه‌ای هستند که درباره‌اش نوشته‌اند. آنچه این مولفان پیش روی مخاطب قرار داده‌اند گفت‌وگویی است خیالی با پاسخ‌های مستند و تأمل‌برانگیز. استقبال خوب مخاطبان در کشورهای غربی تاکیدی است بر جایگاه علمی و مستند این مجموعه.

 خالقان این کتاب‌ها از منابع گوناگونی برای پدیدآوردن این آثار استفاده کرده‌اند که جملگی جزو منابع مهم آن حوزه‌ها به‌شمار
می‌روند. نیز از همین روست که می‌توان این کتاب‌ها را در زمره‌ی کتاب‌های آکادمیک برشمرد و نگاهی به پیشینه‌ی صاحبان آن قلم‌ها تاکیدی است دوچندان بر این ادعا.»

کد خبر 167453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز