پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب فهرست آثار خطی در موسیقی (فارسی، عربی و ترکی) به قلم محمدتقی دانش‌پژوه و به کوشش قدرت‌الله پیش‌نماززاده از سوی مرکز نشر دانشگاهی منتشر شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا در این کتاب، آثار دانشمندان و نویسندگان در زمینه موسیقی، غنا و خنیاگران معرفی و درباره کارهای علمی و عملی آنان بحث و تحقیق شده است.

مؤلف به نام هر نویسنده بر اساس سال و سده اشاره کرده و آثار آن‌ها را در زمینه موسیقی، بررسی کتابشناسانه می‌کند و سپس از نسخه‌های آن در ایران و مراکز علمی دیگر سرزمین‌ها نام می‌برد.

این کتاب شامل پانزده فصل است که «فهرست کتاب‌های یونانی و هندی ترجمه ‌شده به عربی»، «فهرست کتاب‌های عربی در موسیقی و سماع»، «آثار شناخته ‌شده فارسی در موسیقی و سماع»، «دوازده متن ارزنده و بزرگ فارسی در موسیقی» از فصل‌های مهم این کتاب است.

به گزارش همشهری آنلاین کتاب یادشده سا لها قبل توسط استاد دانش پژوه تالیف شده است و با توجه به پیداشدن نسخه های خطی بسیاری از زمان تالیف أن کتاب تا به امروز مشخص نیست آقای پیش نماززاده فهرست نسخه های تازه یافته را به کتاب قبلی افزوده است یا اینکه اثر همان کار قبلی است.

کتاب « فهرست آثار خطی در موسیقی (فارسی، عربی و ترکی)» در 524 صفحه و به بهای 11 هزار و 500 تومان به همت نشر دانشگاهی منتشر شده است

کد خبر 162229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز