همشهری آنلاین: بیرکل سابق سازما ملل که به عنوان نماینده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل مسئول بررسی مسئله سوریه شده نسبت به نظامی کردن این موضوع و دخالت نظامی خارجی در این کشور هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، کوفی عنان که برای دیدار با "نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب به قاهره سفر کرده بود پس از دیدار با وی به خبرنگاران گفت: نظامی کردن موضوع سوریه فقط موجب وخیم تر شدن اوضاع در این کشور می شود.

عنان که برای بررسی راه های دیپلماتیک موجود برای پایان دادن به وضعیت داخلی سوریه به قاهره سفر کرده بود در ادامه گفت : موضوع سوریه بر کشورهای منطقه نیز تاثیر دارد و امیدوارم هیچ کس بطور جدی درباره استفاده از زور و گزینه نظامی فکر نکرده باشد.

این درحالی است که یکی از نمایندگان سازمان ملل نیز به سوریه سفر کرده است.

مقامات روسی: ارتش سوریه با 15 هزار تروریست خارجی می جنگد

از سوی دیگر همزمان با تاکید نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بر ضرورت عمل کردن جامعه جهانی به مسئولیت خود در قبال مبارزه با تروریستها در سوریه، العربیه به نقل از مقامات روسی از فعالیت 15 هزار تروریست خارجی دراین کشور خبر داد.

مهر به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) اعلام کرد، ویتالی چورکین نماینده سوریه در سازمان ملل متحد شب گذشته با اشاره به اقدامات تروریستی القاعده در سوریه از جامعه جهانی خواست که در قبال مبارزه با تروریسم مسئولیت پذیر باشد.

وی خظاب به اعضای شورای امنیت گفت مدارک و اسناد موجود حاکی از آن است که القاعده در سوریه نفوذ دارد.

چورکین با اعلام این خبر افزود: بی توجهی جامعه بین الملل به قاچاق سلاح و نفوذ افراد مسلح به سوریه منجر به از بین رفتن امنیت و ثبات خاورمیانه خواهد شد.

در همین راستا "الکساندر زاسبکین" سفیر روسیه در لبنان نیز اظهار داشت هدف از تجهیز مخالفان سوریه به انواع سلاحها، در شرایط فعلی برهم زدن اوضاع سوریه و پیشبرد آن به سوی هرج و مرج و ناامنی است.

از سوی دیگر در حالی که مقامات رسمی آمریکا ادعا می کنند با تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوریه مخالف هستند و القاعده حامی افراد مسلح سوریه است، اما بنا بر اعلام گزارش های رسانه ای، واشنگتن از طریق اتباع خود در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به تسلیح مخالفان سوری دست می زند و کمک مالی و تسلیحاتی به افراد مسلح سوریه را نادیده می گیرد.

العربیه نیز در این رابطه به نقل از مقامات مسکو گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه با عناصر القاعده در سوریه که تعداد آنها بیش از 15 هزار نفر است، مبارزه می کنند.

کد خبر 163069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز