همشهری آنلاین: رسانه‌های محلی افغانستان اعلام کردند تظاهرات مسلمانان خشمگین افغانستان در اعتراض به جنایت زشت نظامیان آمریکایی در سوزاندن کتاب مقدس و آسمانی قرآن کریم به چهارمین روز کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، رسانه های محلی افغانستان از ادامه تظاهرات ضد آمریکایی در این کشور که از روز سه شنبه در اعتراض به هتک حرمت کتاب مقدس قرآن آغاز شد، خبر دادند.

با وجود عذرخواهی رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مقامات کاخ سفید به خاطر اقدام بی شرمانه نظامیان کشورش در سوزاندن قرآن کریم در افغانستان و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان، افغانی ها همچنان در سراسر این کشور تظاهرات می کنند.

رسانه های افغانستان از به خشونت کشده شدن این تظاهرات و درگیری پلیس و معترضین و کشته شدن 15 نفر و زخمی شدن 59 فرد دیگر تنها در روز گذشته خبر دادند.

نیروهای پلیس برای متفرق کردن جمعیت معترضین از گلوله‌های جنگی استفاده کرده‌اند اما این اقدامات بی‌فایده است و تاکنون 10 ولایت افغانستان شاهد برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی بود.

مردم ولایت لغمان پس از تظاهرات مردم کابل، ولایت پروان، ننگرهار، کنر، بدخشان و لوگار با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" خواستار خروج نظامیان خارجی از این کشور و مجازات عاملان توهین به مقدسات اسلامی شدند.

همچنین معترض از تلاش خود برای اشغال پایگاه بگرام که به گفته یک مقام دولتی افغان، نظامیان آمریکایی در این پایگاه نظامی اقدام به سوزاندن حدود 70 کتاب متعلق به زندانیان از جمله کتاب مقدس قرآن کرده اند، خبر دادند.

کد خبر 161512
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز