همشهری آنلاین: موسسه رسانه‌های تصویری با هدف خرید، فروش، عرضه هرچه بهتر فیلم‌های این موسسه در جشنواره‌های بین‌المللی و همچنین دعوت از فیلمسازان و کمپانی‌ها خارجی برای حضور در نخستین جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران، در بازار فیلم شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین حضور یافت.

به گزارش ایلنا، غرفه این موسسه پس از حضور موفق در پانزدهمین بازار فیلم جشنواره بین‌المللی فجر و در راستای معرفی سینمای پس از انقلاب و مذاکره با سینماگران معتبر کشورهای مختلف، این بار در سالن اصلی (M. G. B) بازار فیلم جشنواره بین‌المللی برلین (سومین رویداد معتبر سینمای دنیا) فعالیت خود را آغاز کرد.

این موسسه درکنار تعامل بیشتر با نمایندگان و شرکتهای تهیه کننده، توزیع کننده و خریدار فیلم علاوه بر ارائه فیلم‌های سینمایی دوره‌ای پیشین به معرفی و بازار یابی فیلم‌های سینمایی جدیدی همچون "پرواز بادبادک‌ها" علی قوی تن، "یکی می‌خواد باهات حرف بزنه" منوچهر هادی، "یک سطر واقعیت" علی وزیریان، "من و زیبا" فریدون حسن‌پور و "کاغذ خروس نشان" مریم میلانی پرداخت و تاکنون توانسته مذاکراتی با نمایندگان جشنواره‌های معتبر بین‌المللی، شبکه‌های تلویزیونی و موسسات ویدئویی کشورهایی همچون آلمان، آمریکا، هلند، کانادا، ژاپن، ایتالیا، چین، هند، کر ه جنوبی، یونان، فنلاند، مصر، اسپانیا و........... به انجام برسانند.

همچنین در این بازار، موسسه رسانه‌های تصویری در راستای حضور پررنگ‌تر فیلم‌های ایرانی در جشنواره های معتبر بین‌المللی با نمایندگان فستیوال‌هایی همچون مونترال کانادا، جشنواره فیلم کودک لوکاس آلمان، پالم اسپرینگز آمریکا، پوسان کره جنوبی، فستیوال المپیا یونان، جشنواره اولای فنلاند و جشنواره هامبورگ آلمان و مومبای هند، به بحث وتعامل نظر پرداخت.

این موسسه با توجه به نیاز شبکه ویدئویی به عناوین خارجی، بازبینی فیلم‌های خارجی را در دستور کار خود قرارداد و مذاکرات متعددی با کمپانی‌های معتبری همچون Spain media اسپانیا، Mondo films مکزیک، Beta Film آلمان، Non stop سوئد، Delphis film کانادا، Global Screen آلمان و.......... داشته که منجر به عقد چند پیش قرارداد خرید با این کمپانی‌ها شد.

ازسوی دیگر با توجه به آنکه موسسه رسانه‌های تصویری در سال آینده عهده دار برگزاری نخستین جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران است، تیم اعزامی موسسه رایزنی و مذاکرات متعددی در خصوص آشنایی بیشتر فیلمسازان با جشنواره فیلم‌های ویدئویی و نیز نحوه حضورکمپانی‌ها و نمایندگان جشنواره‌ها درنخستین دوره از این جشنواره انجام داد.

موسسه رسانه‌های تصویری در پانزدهمین بازار فیلم فجر درکنار ۲۰۹ نمایندهء خارجی از ۸۱ موسسه و ۱۶۰ نماینده از ۴۳ موسسه ایرانی حاضر شده و به خرید و فروش فیلم، مذاکرات سینمایی و... پرداخت.

 

کد خبر 160822

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز