چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کمیته انتخاب و داوری از حضور فرحناز شریفی، شهرام مکری، آیدا پناهنده، بهروز شعیبی و معین صمدی، در هیأت داوران جوان بخش اصلی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 خبر داد.

جشنواره هنری

به گزارش همشهری آنلاین هیأت دوران بخش جوان آثار رسیده در بخش رقابتی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 را در سه رشته داستانی، مستند و انیمیشن بررسی می­‌کنند.

مریجان اشرفی‌زاده دبیر کمیته انتخاب و داوری هشتمین جشنواره فیلم 100، گفت: فرحناز شریفی، شهرام مکری، آیدا پناهنده، بهروز شعیبی و معین صمدی، اعضاء هیأت داوران جوان هستند که به صورت مستقل از هیأت داوری پیش‌کسوتان (کیانوش عیاری، فرهاد ورهرام، رسول صدرعاملی، حسام الدین آشنا و نورالدین زرین کلک) به بررسی و ارزیابی آثار منتخب می­‌پردازند.

دبیر کمیته انتخاب و داوری جشنواره، مشارکت هیأت داوران جوان و پیش‌کسوت، در ارزیابی آثار را فرصتی برای تقابل و تعامل بیشتر دو نسل از فیلم‌سازان کشور دانست و گفت: تلاش کرده­ایم با استفاده از داوران جوان و پیش‌کسوت در کنار یکدیگر، دو نگاه فیلم‌سازان امروز و دیروز را هم‌زمان در ارزیابی آثار داشته باشیم تا به این طریق آثار راه یافته به بخش رقابتی در فضای عادلانه‌تری ارزیابی شوند.

هیأت داوران جوان پس از ارزیابی و بررسی 133 اثر در سه بخش داستانی، مستند و انیمیشن در هر بخش 1 نفر را به عنوان برگزیده انتخاب می­‌کنند که در زمان اکران جشنواره فیلم 100 در روزهای 4 و 5 اسفند ماه جاری از آنها تقدیر می­‌شود.

به برگزیدگان داوران جوان در بخش‌های انیمیشن، داستانی و مستند، تندیس، لوح تقدیر و مبلغ 2 میلیون تومان جایزه نقدی اعطا خواهد شد و همچنین هیأت داوران جوان در نهایت غیر از 3 نفر برگزیده در بخش‌ها، 3 نفر را به عنوان برگزیده حمایتی به مبلغ 2 میلیون تومان جایزه، از این فیلم‌سازان جوان حمایت می­‌کند.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای، با شعار سینمای اخلاق، به همت حوزه هنری استان تهران و با مشارکت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، رادیو اینترنتی ایران‌صدا، شبکه سه سیما، شهرداری تهران، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، شبکه ifilm ، شبکه جهانی جام جم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در 4 و 5 اسفند‌ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 160585

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز