چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

سازمان امور سینمایی در برج میلاد با حضور وزیر ارشاد، معاون سینمایی و جمعی از هنرمندان و اهالی سینما کار خود را رسماً آغاز کرد.

 محمد حسینی وزیر ارشاد

به گزارش مهر، در این مراسم که در برج میلاد برگزار شد محمد حسینی وزیر ارشاد، جواد شمقدری معاون سینمایی، محمد خزاعی دبیر جشنواره، علیرضا سجادپور مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی، شفیع آقامحمدیان، سعید رجبی فروتن، هاشم میرزاخانی، امیر اسفندیاری، سعید راد، احمد نجفی، شهریار بحرانی، جمال شورجه، مسعود جعفری جوزانی، یدالله صمدی، محمدرضا عباسیان، محمد درمنش، سیدضیاء هاشمی، حسین فرحبخش و... حضور داشتند. ابتدای این مراسم صحبت‌هایی از مقام معظم رهبری در ارتباط با جایگاه سینما پخش شد. شمقدری رئیس سازمان امورسینمایی در مراسم افتتاح این سازمان گفت: جا دارد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌دلیل پیگیری‌ها و پشتکاری که داشتند برای تاسیس سازمان امور سینمایی کشور، تشکر کنم. در جلسه اول شورای‌عالی سینما محمود احمدی‌نژاد- رئیس‌جمهور- موضوع افتتاح سازمان امور سینمایی را مطرح کرد و در جلسه دوم این شورا به ما دستور داد این ساختار را تعریف کنیم.

وی افزود: جا دارد از خانیان مشاور اجرایی به خاطر همیاری‌شان در پروسه شکل‌گیری این سازمان تشکر کنم.شمقدری در این مراسم گفت: وزارت ارشاد 7 معاونت داشت که باید این معاونت‌ها تقلیل پیدا می‌کرد.

شمقدری ادامه داد: در حوزه تغییر ساختارها ما نوعی چابک‌سازی‌ خواهیم داشت و از دوباره کاری‌ها جلوگیری می‌کنیم. سازماندهی راهکارهای حمایتی و ارتقای سینمایی از فعالیت‌های این سازمان است. یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان مشارکت فعال صنوف است. بخشی از ماموریت‌ها که در سیستم‌های بیخودی هستند در حوزه صنوف تعریف می‌شوند. وی در شرح وظایف سازمان سینمایی گفت: رئیس سازمان جایگاه معاون وزیر را دارد. ما 3 معاونت برای سازمان تعریف کردیم.

معاونت «امور آثار سمعی و بصری»و معاونت «امور فعالیت‌های سمعی و بصری »در حال حاضر در بخش‌های مختلف ادغام شده‌اند و در ادارات مختلف کار می‌کنند اما با تاسیس سازمان امورسینمایی فعالیت آنها جدا می‌شود. وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از معاونت‌ها «بودجه و پشتیبانی» است. معاونت آثار سمعی و بصری با وظایفی که در حوزه سجادپور مدیرکل نظارت و ارزشیابی است فعالیت خود را ادامه می‌دهد با این تفاوت که امروز دیگر روی اثر سینمایی نظر داده می‌شود، نه افراد.

رئیس سازمان سینمایی درباره فعالیت دفتر توسعه این سازمان گفت: این دفتر جدیدی است که مجوز ارائه می‌کند و معاونت درباره آن نظر نمی‌دهد اما در جای دیگر آثار را مورد حمایت قرار می‌دهد. در این بخش بحث حمایت‌ها را ساماندهی می‌کنیم و با صدور مجوز برای حمایت‌ها ،مسئولیت‌ها را تعریف می‌کنیم. این حمایت‌ها بخشی از طریق مؤسسات و بخشی دیگر توسط خودمان انجام می‌شود. این اتفاق مبارکی برای مقابله با رانت خواری است.

کد خبر 159809

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز