همشهری آنلاین: مراسم رونمایی از ستون ویژۀ جشنوارۀ فیلم 100 در موزۀ سینما با حضور عزت الله انتظامی، رسول صدر عاملی، محمد حسن پزشک مدیر عامل موزه سینما، فاضل نظری رئیس حوزه هنری استان تهران وحلیمه عبدلی سفیر فرهنگی الجزایر و حسین ربانی غریبی دبیر هشتمین جشنوارۀ بین المللی فیلم 100 و اصحاب رسانه، امروز صبح برگزار شد.

جشنواره فیلم 100

به گزارش همشهری آنلاین انتظامی ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی هنرمندان کشور از فضای اختصاصی جشنوارۀ فیلم 100 در موزۀ سینما رونمایی کرد و با اشاره به فعالیتهای فرهنگی حوزۀ هنری و برگزاری جشنوارهای متعدد گفت: حوزۀ هنری در این چند سال اخیر در عرصۀ فرهنگی درخشان بوده است.

آقای بازیگر با اشاره به دیدن دو فیلم 100 ثانیه‌ای "بقچه" و "کوچه‌ها باریکند" گفت: زمانی که به طور اتفاقی این دو فیلم کوتاه را دیدم بسیار لذت بردم و باید بگویم برگزاری چنین جشنواره‌ای می‌تواند استعدادهای خاص را شناسایی کند.

انتظامی با اشاره به این که ساختن فیلم در 100 ثانیه کار آسانی نیست گفت: این که در زمانی کوتاه یک فیلم ساخته شود و بتواند مفهوم خود را به مخاطب تفهیم کند کار آسانی نیست و بنابراین کسانی که در این عرصه کار می‌کنند توانایی بالایی در خلق آثار تازه دارند و جشنواره فیلم 100 فرصت خوبی برای شناسایی این استعدادها است.

وی با اشاره به سالن‌ها و امکاناتی که حوزۀ هنری برای فعالیتهای فرهنگی در اختیار دارد اظهار امیدورای کرد که حوزۀ هنری در سال‌های آینده بتواند موفق تر از پیش در عرصۀ فرهنگی عمل کند.

در حاشیه مراسم "حسین ربانی غریبی" دبیر جشنوارۀ فیلم 100 در گفت و گو با عزت الله انتظامی این جشنواره را جنبشی در سینمای ایران دانست و گفت: جشنوارۀ فیلم 100 به جوانان فرصت محک زدن و سنجیدن توانایی‌شان در عرصه فیلم سازی را می‌دهد و از طرفی آنها در این جشنواره فرصت تولید فیلم را پیدا می‌کنند که این عوامل موجب ایجاد فضای رقابتی جدی در بین فیلمسازان جوان می‌شود.

ستون ویژۀ جشنوارۀ صبح امروز در سالن "جوایز و حضور بین‌الملل" موزۀ سینما رونمایی شد و در این ستون فضایی برای به نمایش گذاشتن تندیس، لوح، نمادهای جشنواره و حتی بروشور، دعوت نامه‌ها و بخشی از عکس‌های یادگاری از نخستین دورۀهای برگزاری جشنوارۀ فیلم 100 تا هشتمین دوره اختصاص داده شد.

کد خبر 161336

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز