شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: با انتخاب چند فیلم پشت خط مانده که زمان زیادی از تولیدشان می‌گذرد برای آخرین اکران سال90، پیش‌بینی اینکه گیشه سردی در انتظار سینماها باشد کار دشواری نبود.

سینمای ایران

اعلام اولین آمار فروش فیلم‌های تازه اکران شده، نشان داد که دست‌کم در روزهای اول اکران، استقبال گرمی از این آثار صورت نگرفته است؛ اتفاقی که هم می‌تواند ناشی از پدیده‌ای به نام «فیلم‌زدگی» مخاطبان باشد که معمولا پس از برگزاری جشنواره فیلم فجر رخ می‌دهد و هم کهنگی و جذاب نبودن اغلب آثار اکران شده.مشکلی که در خصوص اکران فیلم‌ها پس از برگزاری جشنواره وجود دارد، بی‌رغبتی سینماگران به نمایش آثارشان در این مقطع زمانی است. این زمانی است که همه در حال برنامه‌ریزی برای دراختیار گرفتن اکران نوروز هستند و کسی اعتنایی به اکران کم‌رونق آخر سال نمی‌کند.

فیلم «ساعت شلوغی» ساخته آرش معیریان که در گروه آزادی اکران شده و 26 سالن در اختیار دارد در مدت 5روز اکران به 25 میلیون تومان فروش دست یافته است.

«کنسرت روی آب» که توسط جهانگیر جهانگیری کارگردانی شده هم در گروه سینمایی استقلال با در اختیار داشتن 22 سالن در همین مدت زمان 18میلیون تومان فروخته است. فرزاد فرزین، حمید لولایی و رضا داوودنژاد بازیگران این فیلم کمدی هستند. «افراطی‌ها» ساخته قبلی جهانگیری فیلم پرفروشی بود ولی بعید است کنسرت روی آب بتواند موفقیت آن فیلم را تکرار کند.«قبرستان غیرانتفاعی» ساخته محسن دامادی نیز که در گروه آفریقا اکران شده و 23 سالن به آن اختصاص یافته تاکنون 20میلیون تومان در گیشه کارکرد داشته است، اما «پرستوهای عاشق» ساخته فریال بهزاد نیز به عنوان فیلم اکران شده در گروه سینمایی قدس در طول 9 روز اکران و با در اختیار داشتن 20سالن، حدود 40میلیون تومان فروخته است. آنا نعمتی، حامد کمیلی، نیوشا ضیغمی و یوسف تیموری بازیگران این فیلم هستند که همان طور که از نامش برمی‌آید، اثری عاشقانه است.

«شب» ساخته رسول صدرعاملی هم که در گروه عصر جدید جایگزین «پاریس تا پاریس» شده است در 2 روز اول اکرانش 7/5 میلیون تومان فروخت. عزت‌الله انتظامی، امین حیایی و زنده‌یاد خسرو شکیبایی بازیگران این فیلم هستند. شب اولین قسمت از سه‌گانه صدرعاملی در خصوص زیارت است که اولین بار سال 86 در بخش مسابقه سینمای ایران در بیست‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.«زمانی برای دوست داشتن» ساخته ابراهیم فروزش و «چیزهایی هست که نمی‌دانی» به کارگردانی فردین صاحب زمانی نیز 2فیلمی هستند که در سینماهای آزاد به نمایش عمومی در‌آمده‌اند.زمانی برای دوست داشتن فیلمی در ژانر کودک است که تاکنون 4میلیون تومان فروخته و هنوز میزان فروش « چیزهایی هست...» اعلام نشده است.«جعبه موسیقی» به کارگردانی فرزاد موتمن نیز در گروه مخاطب خاص اکران شده که مجری طرح این گروه سینمایی علاقه‌ای به رسانه‌ای کردن میزان فروش آثار مخاطب خاص ندارد.

در مجموع فروش افتتاحیه آخرین اکران سال90، رضایتبخش به نظر نمی‌رسد و باید دید در روزهای آتی سرما از گیشه سینماها رخت برمی‌بندد یا اینکه باید منتظر اکران نوروز باشیم.

کد خبر 160759

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز