گروه ادب‌وهنر: با آغاز زمستان گیشه سینماها هم رو به سردی گذاشت. میان فیلم‌های اکران شده در این فصل، «اسب حیوان نجیبی است» پرمخاطب‌تر از همه بوده و می‌شود گفت فروش قابل قبولی داشته است.

این فیلم با در اختیار داشتن 24سالن تاکنون موفق شده 526 میلیون‌تومان فروش داشته باشد که برای 24روز اکران رقم مناسبی محسوب می‌شود. به‌خصوص اینکه فیلم هم در فصل نامناسبی اکران شده و هم در گروه عصرجدید به نمایش درآمده که معمولا فیلم‌ها در این گروه به فروش بالایی دست نمی‌یابند. حضور قابل قبول رضاعطاران در نقش اصلی فیلم کاهانی احتمالا نقش موثری در استقبال مخاطبان از این اثر داشته است.

در «اخلاقتو خوب کن» دیگر فیلم نسبتا پرفروش در حال اکران نیز رضاعطاران حضور دارد و در کنارش باید به جوادرضویان نیز اشاره کرد. «اخلاقتو خوب کن» که توسط مسعود اطیابی کارگردانی شده مضمونی کمدی دارد و البته لحنی اخلاق‌گرایانه که در جاهایی کار به شعارهای مستقیم هم می‌رسد. این فیلم در 19روز با در اختیار داشتن 28سالن تاکنون 376میلیون‌تومان فروخته که برای این فصل فروش مناسبی محسوب می‌شود. اما فیلم «در امتدادشهر» که بازیگران پولسازی در آن حضور دارند را باید شکست خورده بزرگ گیشه زمستان بدانیم.

فیلمی که در آن محمدرضاگلزار، نیکی‌کریمی، فرزاد حسنی، آناهیتا نعمتی، رضارشید‌پور و آتیلا‌پسیانی حضور دارند در 12روز اکران 150میلیون‌تومان فروخته است. علی‌عطشانی کارگردان فیلم، فروش دور از انتظار در امتدادشهر را به گردن پخش‌کننده انداخته است ولی آنها که فیلم را دیده‌اند ضعف‌های ساختاری آن را دلیل استقبال کم مخاطبان از فیلم می‌دانند. البته در امتدادشهر به طور متوسط روزانه نزدیک به 12میلیون‌تومان فروخته که رقم پایینی محسوب نمی‌شود ولی برای این فیلم که گلزار و چندستاره دیگر را دارد قاعدتا باید اتفاق‌های بهتری در گیشه می‌افتاد.

«33روز» به کارگردانی جمال شورجه دیگر فیلم در حال اکران سینماهاست. این فیلم که 16سالن در اختیار دارد در 12روز اکران 16میلیون تومان فروخته است.

«خاک و آتش» نیز در همین مدت زمان و در حالی که فریبرز‌عرب‌نیا و میتراحجار را در نقش‌های اصلی دارد 12میلیون‌تومان در گیشه کارکرد داشته.

«نفرین» ساخته علی‌توکل‌نیا نیز که تنها نماینده سینمای وحشت در اکران زمستانی است در 19روز نمایش فروش‌اش نزدیک به 30میلیون‌تومان شده است. از فیلم‌های گروه مخاطب خاص نیز در حال حاضر «بدرود بغداد»، «گلوگاه شیطان»، «گلچهره» و «ارتباط خانوادگی» روی پرده هستند که شواهد نشان می‌دهد آثار اکران شده در این گروه با استقبال مخاطبان مواجه نشده‌اند.

کد خبر 155855
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز