همشهری آنلاین: گالری اعتماد اولین گالری ایرانی است که موفق به حضور در رویداد هنری جنوب شرق آسیا شده تا در معرفی هنر ایران در این نمایشگاه هنری که اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد، نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش ایلنا، در نمایشگاه هنری هنگ کنگ که از 17 تا 20 می (27 تا 30 اردیبهشت سال آینده) در محل نمایشگاه‌های هنری این شهر برپا خواهد شد 264 گالری از کشورهای ایران، آرژانتین، آلمان، استرالیا، اتریش، ژاپن، ایتالیا، ترکیه، کره، روسیه، بریتانیا، بلژیک، مالزی، سنگاپور، آمریکا، دانمارک، سوئیس و... حضور دارند تا آثار هنری 37 گرایش مختلف را درمعرض دید قرار دهند.

این نمایشگاه هنری شامل بخش‌های مختلفی است که سعی شده در تمامی آنها هنر امروز دنیا عرضه شود.

نکته حائز اهمیت در مورد این نمایشگاه آن است که گروه سوئیسی MCH با خرید 60 درصد از این نمایشگاه هنری در جولای سال گذشته میلادی، مشارکتی فعال در این رویداد دارند، MCH در صدد آن است که از رهگذر این 60 درصد سهم 40 درصد از فروش نمایشگاه در سال جاری میلادی را از آن خود کند.

آنت اشنولگر و مارک اسپیلگر از برپاکنندگان سوئیسی این نمایشگاه به روزنامه سوئیسی Letemps گفتند که دست در دستان مسئولان هنگ کنگی داده‌اند تا نمایشگاهی با استانداردهای بالای جهانی همپای آرت بازل در جنوب شرق آسیا برگزار کنند.

همچنین تیم هنگ کنگی این نمایشگاه که 5 سال سابقه در هدایت این رویداد هنری دارد، ابراز امیدواری کرده که بازدیدکنندگان این نمایشگاه در مقایسه به سال قبل 40 درصد افزایش داشته باشد آنها به این مساله خوشبین هستند چراکه نمایشگاه هنری‌شان در سال 2011 ، 63 هزار بازدیدکننده داشته است.

همانطور که این روزها در نمایشگاه‌های هنری معتبر شاهدیم هنر معاصر و هنرهای مفهومی جایگاهی ویژه و خاصی پیدا کرده‌اند در آرت فر هنگ کنگ نیز این هنرها جایگاه خود را مثل گذشته خواهند داشت و قرار است گستره وسیعی از هنرهای مفهومی شامل ویدئوآرت، چیدمان و پرفورمنس درکنار دیگر آثار معاصر ارائه شود.

گالری اعتماد که مدتی نیست از تاسیس آن می‌گذرد، با تاسیس شعبه دوبی خود توانسته نمایشگاه‌های متعددی از هنرمندان ایران و هنرمندان شرق آسیا را در آن برپا کند.

این گالری به همراه گالری هما و اثر در آبان ماه امسال نیز به همراه 9 هنرمند ایرانی در آرت فر استانبول شرکت کرده است.

 

کد خبر 159327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز