همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی‌های شاهین آروین در گالری شکوه در حال برگزاری است.

به گزارش همشهری آنلاین، آروین در این نمایشگاه 26 اثر رنگ روغن، اکریلیک و آبرنگ با ابعاد مختلف ارائه داده است.

آثار او گرایش‌های واقع گرایانه و امپرسیونیستی دارد. تم موضوعی بیشتر تابلو ها برگرفته از طبیعت است.

طبیعت، جنگل و دریا که در بعضی آثارش دیده می‌شود مربوط به نقاط مختلف در شمال و جنوب ایران است اما بازارهایی که او در این آثار به تصویر کشیده بازارهای شمال ایران است.

او یک مکان خاص را برروی بوم نقش نکرده بلکه با دیدن مکان‌های مختلف در شهرهای گوناگون حال و هوایی از آن ها را ترسیم کرده است.

آروین در این بوم‌ها به شکلی ماهرانه طبیعت‌های مختلف کشور را با رنگ‌هایی نزدیک به واقعیت به تصویر کشیده است.

وی برای خلق این آثار از عکس‌های متعددی استفاده کرده اما رابطه نقاشی‌هایش با عکس‌ها سیری مستند‌گونه ندارد و در واقع عکس به عنوان بهانه ای دستمایه‌ای برای خلق این آثار بوده است.

آروین در این مورد می‌گوید: در آثارم از عکس‌های مختلف استفاده کرده ام اما فکر می‌کنم کمتر عکسی وجود دارد که کمپوزیسیونی آماده برای نقاشی داشته باشد.

از نظر من حتی طبیعت هم طبیعتی نیست که آماده و حاضر برای نقاشی باشد، از تکنولوژی نقاشی باید چیزی به آن اضافه شود.

آثار او سیری روایی دارد. به نظر می‌رسد هنرمند به مکان‌هایی مختلف سفر کرده و اکنون در قالب این نقاشی‌ها زیبایی‌های طبیعت، بازارها، مردمان را بازگو می‌کند.

آروین در ترکیب رنگی آثار شکلی از واقعیت را به گونه‌ای آورده که هر مخاطب در دل آرزوی آن را دارد. او معتقد است: هر کدام از ما در خاطره خصوصی‌مان چشم اندازهایی از این دست را داشته و با دیدن این نقاشی‌ها برایمان تداعی می‌شود.

اما اثر هنری، کاری مستند‌گونه نیست و هر قدر هم که واقع گرایانه باشد رابطه اش با اصل آن مطابق نیست.

در زمینه بعضی از آثار وی بافت‌هایی وجود دارد که اثر را قابل لمس تر می‌کند، او با این کار قصد داشته تنوع در محیط نمایشگاه و در دید بازدید کننده آثار ایجاد کند، این بافت‌ها دربعضی آثار شدت بیشتر و در بعضی کمتر است.

او در مورد مفهوم آثار نقاشی می‌گوید: از نظر قضاوت، آثار نقاشی با آثار ادبی که شامل لایه‌های متعدد هستند، متفاوت است.

مفهوم نقاشی همان کلیتی است که در نظر اول به ذهن بیننده خطور می‌کند.

در واقع مخاطب می‌تواند در لایه‌های مختلف از عناصر زیباشناسانه کار که شامل رنگ،فرم، بافت و عناصر بصری می‌شود لذت برد اما مفاهیمی که در پس کار نهفته است مسائلی شخصی است و ارتباطی با ساختار کار ندارد، چیزی که در هنر تجسمی عیان است عناصر بصری اثر است.

آروین در ادامه در مورد تفاوت آثار جدیدش در مقایسه با مجموعه آثار گذشته اش می‌گوید: در این نمایشگاه تنوع موضوعی آثار، ابعاد آن‌ها و حضور فعال بافت‌ها در زمینه آثار به چشم می‌آید.

از نظر وی این تفاوت‌ها باعث تنوع آثار شده تا مخاطبی که بازدید از نمایشگاه می آید با آثاری متفاوت روبرو شود و مجموعه‌ای متنوعی را ببیند.

این هشتمین نمایشگاه انفرادی آروین محسوب می‌شود که در سال‌های 1375 و 1376 در جشنواره‌های تجسمی جوانان کشور در کرمان و مشهد حائز رتبه برتر شده بود.

این نمایشگاه تا چهارشنبه 19 بهمن دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت16 تا 20 از این آثار در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه،بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 دیدن کنند .

 

 

کد خبر 159554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز