همشهری آنلاین: در تازه‌ترین نمایشگاه‌ها با سوژه بهار عربی، شماری از هنرمندان ایران و عرب اقدام به برپایی نمایشگاهی یک ماهه در گالری "آرت پرو" دوبی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه که از 20 دسامبر 2011 تا 20 ژانویه 2012 (29 آذر تا 29 دی) برگزار می‌شود، هنرمندانی چون حسین فصیح، افضل فلاح (ایرانی)، لیلا اسیادی (مراکش)، عبدالله اکار، (تونس) عمر فکری (مصر) و ... دریافت‌های خود را از تحولات منطقه در قالب نقاشی به نمایش می‌گذارند.

نکته مهم در آثار این هنرمندان؛ تمرکز آنها روی مسایلی چون تحولات منطقه و سیاست در پیوند با سنت و هویت است.

اثر فلاح (هنرمند جوان ایرانی) قرار است منتخبی از طراحی‌های خود باعنوان جهان من را به نمایش بگذارد که دربردارنده بیش از 200 اثر است. این آثار در ابعاد مختلف؛ با خودکار سیاه به تصویر کشیده شده‌اند.

عبدالله اکار (هنرمند تونسی که مقیم پاریس است) شماری از نقاشیخط‌های خود را به نمایش خواهد گذاشت. او دریافت‌های خود را از شعر عرب و جهان غرب با مفاهیمی تازه به تصویر کشیده است.

لیلا سیادی(هنرمند مطرح مراکشی) نیز شماری از عکس‌های خود را به تماشا می‌گذارد که پیش از این در حراج‌های منطقه با استقبال مواجه شده‌اند.

مسئولان گالری آرت پرو معتقدند با توجه به شرایط خاص حاکم در منطقه این نمایشگاه می‌تواند ابعاد تازه‌ای از چالش‌های خاورمیانه را از نگاه هنرمندان به تصویر بکشد.

 

کد خبر 152438

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز