همشهری آنلاین: آثار دانشجویان تصویرسازی ایران و فرانسه در نمایشگاهی مشترک روز یک شنبه 20 آذرماه در گالری تهران دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران درمعرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، درپی تفاهم‌نامه‌ای که ازسوی دانشکده هنرهای زیبا و مدرسه عالی دکوراتیو پاریس منعقد شد، دانشجویان ایرانی و فرانسوی به آفرینش هنری پرداختند که سال گذشته آثار این هنرمندان در پاریس به نمایش گذاشته شد.

مصطفی اسداللهی(هنرمند گرافیست و مدیر دپارتمان گرافیک و عکاسی دانشگاه تهران) با اشاره به این مطلب گفت: این آثار توسط دانشجویان کارشناسی ارشد با موضوع "تهران و پاریس" تصویرسازی شده است.

از طرفی دانشجویان دو طرف با ارائه بیوگرافی خود به یکدیگر تصویری از طرف مقابل ارائه داده‌اند که نکات جالب توجهی در آنها دیده می‌شود.

وی افزود: هرکدام از دانشجویان دو اثر ارائه داده‌اند، یک اثر از هر دانشجو نیز تصویری است که از شهر خود در ذهن دارند که آن را تصویرسازی کرده‌اند و موضوع مشترک بین آنها "نگاه به شهری که دانشجو در آن زندگی می‌کند" بود که در نمایشگاه روز یکشنبه تمامی این آثار ارائه خواهد شد.

اسدالهی که خود از استادان دانشگاه تهران است، این پروژه را اولین برنامه ایران و فرانسه به دنبال تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه رویداد بزرگی است به خصوص از این جهت که آثار دانشجویان ما درکل قوی‌تر از دانشجویان آرت دکو پاریس بود، این را خود فرانسوی‌ها هم اذعان کرده‌اند.

این مسئله نشان می‌دهد که ما استعدادهای جوان زیادی در ایران داریم که در سطح بین‌المللی قابل ارائه است.

وی با اشاره به اینکه سفارت فرانسه در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشته است، گفت: این تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه اتفاق افتاده که امیدواریم نتایج پربارتری داشته باشد.

حمیدرضا نوروزی‌طلب(دبیر نمایشگاه و استاد دانشگاه تهران) نیز درباره این نمایشگاه گفت: از هر دو کشور ایران و فرانسه 46 هنرمند شرکت کرده‌اند که هرکدام 2 اثر را ارائه کرده‌اند و در کل 184 اثر در نمایشگاه گالری تهران ارائه خواهد شد.

وی؛ عنوان این نمایشگاه را "تبادل دو نگاه" عنوان کرد و گفت: این اتفاق برای اولین بار است که بین دانشجویان ایرانی و فرانسوی می‌افتد که طی یک تفاهم‌نامه سه ساله نمایشگاه موردنظر افتاده است.

نوروزی‌طلب افزود: تنوع نگاه‌ها در آثار هنری این دانشجویان موجب شده که هر دو طرف (پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مدرسه هنرهای تزئینی پاریس) انگیزه عمیقی برای ادامه این راه داشته باشند.

وی گفت: روز 20 آذر از استادان این مرکز آموزشی در فرانسه نیز حضور خواهند داشت همانطور که سال گذشته استادان دانشکده هنرهای زیبا به پاریس رفته بودند.

این برنامه ادامه خواهد داشت چون هر دوطرف از این برنامه آموزشی رضایت داشتند و موجب ارتقای سطح کیفی آثار و آموزش دانشجویان شده است.

دبیر این نمایشگاه گفت: دانشجویان آرت دکو پاریس 46 هنرمند بودند اما تعداد دانشجویان شرکت کننده ایرانی 100 نفر بودند از این تعداد 46 نفر را انتخاب کردیم و آثارشان را در نمایشگاه ارائه کرده‌ایم.

وی در خاتمه گفت: قرار است ورک شاپ آموزشی برای دانشجویان تصویرسازی برگزار شود.

امیدواریم این نمایشگاهها‌ که منافع آموزشی زیادی برای دانشجویان دارد، ادامه یابد.

 

 

کد خبر 152672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز