همشهری آنلاین: رضا یحیایی، نقاش و مجسمه ساز پر آوازه ایرانی بعد از برپایی 32 نمایشگاه انفرادی در سراسر دنیا، نخستین نمایشگاه انفرادیش در ایران را جمعه 18 آذرماه در گالری ماه مهر برپا می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، یحیایی که متولد 1327 بابل است دکترای هنر از سوربن دارد، معماری را در میلان و هنرهای زیبا را در فلورانس گذرانده و بیش از سه دهه در مراکز معتبر اروپایی به تلاش هنر مشغول بوده است.

"تا سر حد امکان" عنوان نخستین نمایشگاه یحیایی در وطن است که اختصاص به نمایش بیست قطعه از مجسمه‌های تازه اوست.

این مجسمه‌ها هر یک قطعه‌ای از بدن انسان هستند که در آنها نیزه‌ها فرو رفته‌اند، هر یک از این آثار که از جنس آهن و مس هستند، کروم شده‌اند و خاصیت آینه یافته‌اند و توان بازنمایی نور و حتی چهره مخاطب را دارند.

"گنبد آسمان برج میلاد" یکی از آشناترین آثار رضا یحیایی است که اکنون در بالاترین نقطه پایتخت خودنمایی می‌کند، این گنبد که کارشناسان از آن به عنوان تنها"مجسمه داستان‌گو" یاد می‌کنند و در خود نمادهایی از هزاران سال فرهنگ این سرزمین را به صورت نقش برجسته جای داده است 620 متر مربع مساحت و 19 تن وزن دارد.

مجسمه‌های "تاسر حد امکان" رضا یحیایی در گالری مدرسه هنرهای تجسمی ماه مهر ساعت 17 جمعه 18 آذرماه افتتاح خواهد شد و علاقمندان می‌توانند به مدت سه هفته از این آثار واقع در بلوار آفریقا-خیابان نیلوفر ، پلاک ۷ دیدن کنند.

کد خبر 153150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز