همشهری آنلاین: نمایشگاه "رویکردها و گرایش‌ها" ویژه 29 مدرنیست بزرگ و شاخص ایران در گالری شیرین با استقبال فراوانی مواجه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه از آغاز کارش تا به حال با فروش 15 تابلو از هشت هنرمند در مجموع به مبلغ 286 میلیون تومان رو به رو شده است.

گران‌ترین اثر به فروش رسیده در این نمایشگاه به صداقت جباری تعلق دارد.

اثر بدون عنوان او که با تکنیک ترکیب مواد روی بوم و در اندازه 100 در 150 خلق شده است 40 میلیون تومان به فروش رسیده است.

از زنده یاد رضا مافی و نیز یعقوب امدادیان هم هر یک دو اثر به فروش رسیده‌اند.

اثری از رضامافی که در سال 1354 خلق شده و سرامیک روی بوم در قطع 74 در 98 سانتی‌متر است و در هم تنیدگی توامان خطوط و حروف و رنگ‌های قرمز و نارنجی را بازتاب می‌دهد 35 میلیون تومان و اثر دیگر از او 18 میلیون تومان به فروش رسیده‌اند.

اما از یعقوب امدادیان نیز هر دو کاری که در این نمایشگاه حضور داشت نیز فروخته شده یکی به مبلغ 17 میلیون تومان و دیگری 15 میلیون تومان یکی از این آثار که بدون عنوان نیز هست و در سال 1387 به زیور نقش آراسته شده، گویی طبیعتی کاملا خلاصه شده و به انتزاع گراییده را از پشت یک درب یا پنجره به تصویر کشیده است.

این اثر با تکنیک رنگ و روغن روی بوم و در اندازه 130 در 130 سانتی‌متر است.

از نصرالله افجه‌ای هم یک اثر جدید که همین امسال خلق شده در نمایشگاه حضور داشت که به قیمت 39 میلیون تومان فروخته شد.

این اثر که از ریز نویس‌های یادآور سیاه مشق‌های افجه‌ای و در شکل زیبای دایره در کادری مربع است با اکریلیک روی بوم در قطع 90 در 90 سانتی‌متر پدید آمده است.

یکی از زیبا‌ترین آثار بهجت صدر، یکی از سه بانوی پیشگام نقاشی مدرن ایران نیز در نمایشگاه "رویکردها و گرایش‌ها" خریداری شده است.

اثر او که با زمینه سیاه، هاشورهای طلایی و اندکی قرمز را به بومی 85 در 120 سانتی‌متر منقش دارد که 35 میلیون تومان به فروش رسیده است.

در این نمایشگاه از محسن وزیری مقدم تابلوی 70 در 100 سانتی‌متر او 30 میلیون تومان، از نصرت‌الله مسلمیان تابلوی 180 در 180 سانتی‌متری او 30 میلیون تومان و از کوروش شیشه‌گران 85 در 55 سانتی‌متری او 27 میلیون تومان فروخته شده است.

در نمایشگاه "رویکردها و گرایش‌ها" آثار 29 مدرنیست بزرگ و پیشگام ایران در چهار شاخه طبیعت، سورئال، آبستره (انتزاعی) و کالیگرافی شامل عکس و نقاشی به تماشا در آمده‌اند.

غیر از هنرمندانی که نام‌شان قید شد آثاری از هنرمندان ذیل نیز در این نمایشگاه حضور دارند: زنده یاد جعفر روح بخش، زنده‌یادحسین کاظمی، زنده یاد محمد علی ترقی‌جاه ، سید محمد احصایی، ایران درودی، آیدین آغداشلو، پرویز کلانتری، جلیل رسولی، عباس کیارستمی، مسعود عربشاهی،‌ غلامحسین نامی،‌ تاها بهبهانی، صادق تبریزی، جلال شباهنگی، علی‌اکبر صادقی، هادی هزاوه‌ای، پروانه اعتمادی، نصرالله اویسی، پریوش گنجی و منوچهر نیازی.

این نمایشگاه تا یکشنبه 13 آذر ماه در گالری شیرین واقع در خیابان ولنجک، کوچه هجدهم، پلاک 9 آذر ماه دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 11 صبح تا 8 بعد از ظهر از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 152646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز