چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه بخش استادان دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران با استقبال هنرمندان و علاقمندان از اول آذرماه در موسسه فرهنگی، هنری صبا برپا شده است.

نمایشگاه

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل هنرهای تجسمی در مراسم گشایش نمایشگاه استادان نگارگری با اشاره به اهمیت حضور و ارائه آثار هنرمندان پیشکسوت و استادان گفت: حضور استادان و هنرمندان پیشکسوت پشتوانه ارزشمندی برای تداوم و تقویت فعالیت‌ها و برنامه‌های تجسمی است.

محمود شالویی با اشاره به برگزاری پنج دوسالانه هنرهای تجسمی در نیمه دوم امسال گفت: در عرصه هنرهای تجسمی شاهد برگزاری جشنواره‌ها، دوسالانه‌ها و نمایشگاههای متعدد و مستمری هستیم و به طور متوسط هر روز سه نمایشگاه تجسمی برگزار می‌شود.

برنامه‌های تجسمی بدون وقفه ادامه دارد و حتی در تعطیلات نوروز نیز فعالیت‌های این حوزه ادامه دارد.

شالویی در ادامه ضمن قدردانی از هنرمندان نگارگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و موسسه فرهنگی، هنری صبا گفت: در این دوره دوسالانه آثار هنرمندان پیشکسوت و استادان و آثار هنرمندان جوان به نمایش گذاشته می‌شود و دوسالانه نگارگری برای اولین بار در اصفهان برگزار می‌شود.

محمد علی رجبی؛ رئیس هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران نیز برگزاری نمایشگاه استادان و هنرمندان پیشکسوت را تاثیرگذار خواند و گفت: برگزاری مکرر نمایشگاه استادان و دیدن آثار هنرمندان پیشکسوت برای چندین بار درس است و می‌توان از آنها بسیار آموخت.

رجبی با اشاره به هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران گفت: در این دوره هنرمندان آثار بسیاری را به دوسالانه فرستادند و برای اولین بار در دوسالانه هشتم داوری‌ها به صورت تخصصی در هر بخش انجام شد.

رجبی با اشاره به نگاه و رویکرد علمی و پژوهشی هشتمین دوسالانه نگارگری اظهار امیدواری کرد این دوسالانه سرآغاز برنامه‌های علمی و پژوهشی گسترده تر در حوزه هنرهای تجسمی باشد.

عباس جمال‌پور؛ هنرمند پیشکسوت نگارگری نیز در ادامه گفت: هنر در فرد فرد انسان ها نهفته است و خلاقیت، اندیشه، احساس و جاذبه عناصری هستند که در هنر وجود دارد.

جمال‌پور با تاکید بر کابردی شدن هنر گفت: ضرورت دارد که هنر کاربردی شود و به متن جامعه راه یابد و هنر در هر جامعه‌ای که وارد شود، جامعه پویا و سازنده خواهد بود.

در بخش استادان هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران، 58 اثر از 35 هنرمند پیشکسوت و استاد نگارگری در نگارخانه‌های صبا و لرزاده موسسه فرهنگی، هنری صبا ارائه شده است.

در این نمایشگاه آثار مجید مهرگان، اردشیر مجرد تاکستانی، اکبر مصری‌پور، عباس رستمیان، پرویز حاصلی، علی اصغر تجویدی، مهرداد صدری، رضا بدرالسماء، مینا صدری، جلیل جوکار، محمدباقر آقامیری، مهدی ایرانی، عباس جمال‌پور، مهین‌دخت سالک مهدوی، مهرالزمان فخار منفرد، نوشین نظری، امیر طهماسبی، عباس سلیمانی، حسین عصمتی، نسرین آقامیری، سلیمان سعیدآبادی، رحیم چرخی، آزاده رحمانی خراسانی، سیدرضا سید فتاحی، یوسف حسینی، حسینعلی ماچیانی، عبدالله محرمی، سعید ارسلانی، هادی آقامیری، سلینا پوریا، امیرحسین آقامیری، خشایار قاضی‌زاده، علیرضا آقامیری، فریدون فخری جوقان و مینا مرادی به نمایش گذاشته شده است.

هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در بخش رقابتی با 273 اثر از 226 هنرمند ساعت 16 روز شنبه 5 آذرماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان گشایش می‌یابد.

کد خبر 152002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز