سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی‌های شیرین اتحادیه از زنان عشایر 29 مهر ماه در گالری ماه‌ مهر برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا، اتحادیه در یادداشتی کوتاه بر تازه‌ترین نمایشگاه خود نوشته است:" به بهانه نمایشگاه مهر ماه و چاپ کاتالوگ لازم است توضیح مختصر و اجمالی بر 30 سال کار نقاشی‌ام برای بینندگان ارائه دهم تا علت به نمایش درآمدن تابلوها بهتر مفهوم شود".

او در ادامه نوشته است:" فکر می‌کنم به غیر از به دست آوردن مهارت‌های نقاشی، برای فهم بهتر و دقت در درک جهان پیرامونم و جهان درونی خود نقاشی کرده‌ام.

با طراحی از حیاط، حوض، پنجره و درخت‌های اطراف خودم و حتی بچه‌های مدرسه و آدم‌های دور و برم در جهت شناخت بیشتر جهان بیرون برآمدم و سپس با شکستن آینه به صورت اتفاقی و نگاه به درون آینه، نگاه به اطرافم درونی‌تر شد و منظره‌های بزرگ کوه و زمین‌های انتزاعی حدودا یک دهه بلکه بیشتر نگاه درونی به طبیعت بودند، البته برای کشف بیشتر دنیای درونم به صورت همزمان و باز هم به صورت اتفاقی نقاشی از زنان سیاه آفریقایی آغاز شد و آواز یکی از این زنان مرا به خود جلب کرد و با خرید سی دی شروع به بزرگ کردن چهره‌ها و نقاشی از او و سپس خوانندگان دیگر برآمدم.

در توضیح این زنها باید بگویم آنها را به زمین خیلی نزدیک دیدم، نگاه به زنها شاید نگاه به درون خودم هم بوده است".

این بانوی نقاش در بخش دیگری از این توضیحات با اشاره به نقاشی زنان عشایر ،آورده است:" زنان عشایر به غیر از این که ایرانی هستند و به من نزدیک‌تر ، شباهت‌شان با زنان آفریقایی، نزدیکی هر دو به زمین و مسائل زمین است و تفاوت‌شان در این است که زنان سیاه آفریقایی در ارتباط با مسائل‌شان آواز می‌خوانند و زن‌های عشایر با حفظ وقار و خودداری ساکت‌اند.

نقاشی‌های زنان عشایر ایران به طور مستقل در کاتالوگی توسط نشر نظر به چاپ خواهد رسید".

این مجموعه از 20 مهرماه تا 15 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 به نشانی خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 میزبان علاقمندان خواهد بود.

نگارخانه ماه‌مهر در روزهای 6 و 13 آبان‌ماه تعطیل است.

شیرین اتحادیه آخرین‌بار اردیبهشت ماه سال 89 مجموعه‌ای از منظره و آدم‌هایش را در گالری اعتماد به نمایش گذاشت.

پیش از آن هم کتاب "پرتره‌های شیرین اتحادیه" از سوی نشر ماه‌ریز رونمایی شده بود.

این هنرمند نقاش دیپلم طراحی و معماری داخلی را از پلی تکنیک ثاوث بانک لندن دریافت کرد و علاوه بر آن کارشناس اجتماع هنرمندان و طراحان صنعتی لندن است.

اتحادیه از سال 63 تا کنون نمایشگاه‌های انفرادی در گالری‌های اعتماد، نگارخانه برگ، فرهنگسرای بهمن،خانه‌هنرمندان ایران، آریاتک،پاریس - نگارخانه پاسکال وان هوک - ، کتاب آزاد، سیحون ،نگارخانه نوین اصفهان، نگارخانه سبز ، نگارخانه گلستان برپا کرده است و در نمایشگاه‌های گروهی همچون بی‌ینال هنر اسلامی،آرت اکسپو آذر 83، ششمین بی‌ینال نقاشی، پنجمین بی‌ینال بین‌المللی شارجه، نمایشگاه بین‌المللی طراحی، نمایشگاه گروهی بانوان، نمایشگاه گروهی مونترو، نگارخانه پاتریس الکیس تنون، نگارخانه اتلانت اویان فرانسه، نگارخانه دونل پاریس و ... حضور داشته است.

 

کد خبر 148810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز