همشهری آنلاین: آرت‌فر میامی که می‌توان آن را خواهرخوانده آرت بازل سوئیس خواند، طی این سال‌ها با برگزاری آرت‌فرهایی موفق، توانسته به اعتبار خود بیفزاید.

به گزارش ایلنا، در این آرت‌فر که از تاریخ اول تا 4 دسامبر 2011 (10 تا 13 آذر) میلادی برگزار می‌شود، آثاری باعنوان "دیواری‌های زنده"، "نخستین عکس‌های برداشته شده از اندی وارهول" و "پیکاسویی که مشغول کار برای یک حراج است" و... به نمایش گذاشته شده و به فروش خواهد رسید.

این آرت‌فر بین‌المللی، اول دسامبر (10 آذر) ده سالگی‌اش را جشن می‌گیرد.

چشم‌انداز هنر میامی از آغاز شکل‌گیری تاکنون، بطور چشمگیری رشد و گسترش یافته است.

نمایش‌های رایج، فیلم‌ها و پرفورمنس‌ها نه تنها موجب جذب مجموعه‌داران شده بلکه تعداد زیادی از هنردوستان و توریست‌ها را نیز به خود جذب کرده است.

نام هنرمندان خاورمیانه‌ای و البته ایرانی نیز در این دوره به چشم می‌خورد که از آن میان می‌شود به مریم اشکانیان، علیرضا آستانه و عذرا عقیقی بخشایش اشاره کرد.

بیشتر آثار هنرمندان ایرانی و خاورمیانه که در این نمایشگاه عرضه شده؛ قالب نقاشیخط دارد.

تونی گلدمن(رئیس و مدیرعامل شرکت املاک گلدمن) درباره این آرت‌فر و برگزاری آن می‌گوید: "رشد فرهنگی از حدود بیست سال پیش شروع به بروز و ظهور کرد یعنی درست از همان زمانی که دنیا؛ میامی را از چشم‌انداز سواحل جنوبی کشف کرد".

آرت‌فر میامی آمریکا، در بخش جنبی خود قصد دارد نمایش" قبل از اینکه مشهور شوند، از پشت لنز ویلیام جان کندی" عکس‌هایی از ستاره‌های پاپ را در اوایل دهه‌ شصت به نمایش بگذارد.

در این آثار عکس‌هایی از اندی وارهول وجود دارد که قبل از شهرت این هنرمند گرفته شده است.

جان کندی درباره نمایش این آثار می‌گوید: "مطمئنم که در همان زمان که عکس‌ها گرفته شده، اندی وارهول به نقش تاریخ‌ساز خود واقف بود".

 

کد خبر 152440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز