همشهری آنلاین: نمایشگاهی از آثار 52 هنرمند ایرانی با الهام از شعر مولانا با عنوان "فیل در تاریکی" چهارشنبه هفته آینده در هند افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه هرکدام از هنرمندان با الهام از شعر مولانا با عنوان "فیل در تاریکی"، آثارشان را درمعرض نمایش قرار داده‌اند، به طوری که هر هنرمند با بررسی یک رویداد، وضعیت یک شیء را با دیدن آن از زاویه خاص و نه به عنوان یک کل اثری آفریده است.

داستان شاعرانه مولانا به عنوان نقطه عطفی است که هنرمندان ایرانی در طول دهه گذشته، به بیان تحولات اجتماعی و هنری در کشور خود پرداخته‌اند.

این مجموعه متنوع شامل آثاری از هنرمندان شناخته شده بین‌المللی و هنرمندان جوان ایرانی است.

این نمایشگاه در سه بخش برگزار می‌شود که شامل "خروج از فرم "، "بازتاب یک جامعه پیچیده" با پرسش مسائل اجتماعی مانند بازنمایی جنسیت و روند هنر معاصر ایران است.

در بخش دیگر نیز "چشم‌انداز سیاسی" خاورمیانه و درگیری‌های مختلف اعم از جنگ برای نفت و نفت در تاریخ سیاسی ایران برپا می‌شود.

نمایشگاه "فیل در تاریکی" شامل آثاری از فریده لاشایی، صادق تیرافکن، فرح اصولی، گلناز فتحی، رکنی حائری‌زاده، شادی قدیریان، سمیرا عباسی، ایمان افسریان، شیرین علی آبادی، سمیرا علیخانزاده، افروز عمیقی، مجتبی امینی،نازگل انصارنیا، آرام کامروز، رضا آرامش، مهرانه آتشی، شجاع آذری، محمود بخشی، گوهر دشتی، علیرضا دایانی، علاابتکار، شیرین فخیمی ، پرستو فروهر، امیرعلی قاسمی، بیتا قزل، باربد گلشیری، امیرعلی گلریز، رامین حائری زاده، رکنی حائری زاده، الهام دوست حقیقی، خسرو حسن زاده، غزاله هدایت، پیمان هوشمند زاده، شیرازه هوشیاری، کتایون کرمی، شهرام کریمی، سیمین کرامتی، عباس کوثری، امیر معبد، معصومه مظفری، پندار نبی پور، تیما ناصری، لیلا پازوکی، سارا رهبر، محسن راستانی، شیرین صباحی، حامد صحیحی، زینب شهیدی، بهنوش شریفی، ژینوستقی زاده، نیوشا توکلیان و علی زنجانی است.

نمایشگاه "فیل در تاریکی" در بنیاد هنر دوی هند توسط امیرعلی قاسمی جمع‌آوری و برپا می‌شود.

 

کد خبر 157665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز