همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی‌های لوریس چکناواریان همراه با مجموعه آثار صوتی این هنرمند که توسط انتشارات آوای باربد منتشر شده است در گالری شیرین رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، شیرین پرتوی مدیر گالری شیرین گفت: لوریس چکناواریان پیش از این هیچ وقت نقاشی نکرده و در این رشته آموزش ندیده است، اما این تابلوها مجموعه احساسات او نسبت به موسیقی است.

او گفت: ما بارها شنیده‌ایم که موسیقی یک نقاشی شنیداری است و معتقدم نقاشی‌های چکناواریان به واقع یک موسیقی دیداری است که به واسطه آن ماحصل احساساتش را بر روی بوم آورده است.

چکناواریان در این تابلوها از تک تک اپراها، سمفونی‌ها و قطعاتی که نوشته است، الهام گرفته و این مجموعه کاری متفاوت برای مخاطبان هنردوست خواهد بود.

به گفته پرتوی، در این نمایشگاه 22 تابلوی منتخب از نقاشی‌های چکناواریان به روی دیوار می‌رود و یک کتاب کوچک نیز همزمان با این نمایشگاه از آثار او رونمایی خواهد شد.

مدیر گالری شیرین در همین رابطه توضیح داد: این کتاب نفیس همراه با تصاویر نقاشی‌های این هنرمند موسیقیدان با همکاری گالری شیرین و به کوشش چاپ هنر معاصر منتشر شده است و اساتیدی همچون شاهین فرهنگ، هوشنگ ظریف، همایون خرم، انوشیروان روحانی، تاها بهبهانی، بهنام کامرانی و ... یادداشت‌هایی درباره این آثار نوشته‌اند.

مقدمه این کتاب نیز توسط محمد سریر نوشته شده است تا مجموعه‌ای در شأن این هنرمند برجسته ارائه شود.

قرار است همزمان با افتتاح این نمایشگاه نقاشی، مجموعه آثار موسیقی لوریس چکناواریان شامل 20 سی دی صوتی و 2 دی وی دی از اپرای "رستم و سهراب" و تصاویر مربوط به آن (که سال 81 اجرا شده بود) توسط انتشارات آوای باربد رونمایی شود.

همراه با این مجموعه یک کتابچه از متن اپرای "رستم و سهراب" نیز در دسترش علاقمندان قرار می‌گیرد.

عموم علاقمندان می‌توانند روز جمعه ـ 30 دی‌ماه ـ از ساعت 16 تا 20 از این آثار در گالری شیرین واقع در ولنجک ،کوچه هجدهم، پلاک 9 دیدن کنند.

 

کد خبر 157547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز