همشهری آنلاین: آثار جمعی از بزرگان سه نسل نقاشیخط ایران در قالب یک نمایشگاه پژوهشی از فردا در گالری پردیس ملت به تماشا درمی‌آید.

به گزارش همشهری آنلاین، فرناز محمدی،‌ مدیر گالری پردیس ملت گفت: عنوان این نمایشگاه "بازخوانی خط و عناصر نوشتاری در هنر نوگرای ایران" است که در آن آثار 30 هنرمند برجسته این عرصه ارائه می‌شود که بسیاری از آنها برای نخستین بار به روی دیوار گالری می‌روند.

محمدی افزود: چنانکه از نام این نمایشگاه پیداست این رویدادی متفاوت در زمینه نقاشیخط خواهد بود تلاش می‌کنیم با برپایی جلسات نقد و بررسی، مبانی این گونه هنری و تهدید و فرصت‌های پیش روی آن را با حضور نخبگان و بزرگان هنر واکاوی کنیم و یک فرصت مطالعاتی مناسب برای محققین و رسانه ها برای بازشناسی این هنر مدرنیستی فراهم آوریم.

این نمایشگاه که تا 25 بهمن ماه دایر خواهد بود شامل آثاری از محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای،فریدون امیدی، ابراهیم الفت،قربانعلی اجلی،جواد بختیاری،فرامرز پیل آرام، صادق تبریزی،امیر صادق تهرانی،صداقت جباری،منصوره حسینی ، بهرام حنفی،پروین حیدری نسب ،هادی روشن ضمیر،حمید رحیمی نژاد، جلیل رسولی،حسین زنده رودی ،علیرضا سعادتمند،علی شیرازی، عین الدین صادق‌زاده،مهدی فلاح،گلناز فتحی،علیرضا کرمی ،اسدالله کیانی،یدالله کابلی ،حسین کاشیان،احمد محمد پور،رضا مافی،عنایت‌الله نظری نوری،کیارش یعقوبی است.

گالری پردیس ملت درخیابان ولیعصر،ابتدای نیایش ، پردیس،سینما گالری ملت خیابان ولیعصر ،ابتدای نیایش،پردیس سینما گالری ملت واقع است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 21 از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 156400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز