همشهری آنلاین: مدیر انجمن تصویرگران از برپایی چهار نمایشگاه از هنرمندانی چون فرشید مثقالی، منوچهر درخشه و هنرمندان عضو انجمن خبر داد و گفت: این چهار نمایشگاه طی هفته تصویرگری در خانه هنرمندان برپا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی هاشمی شهرکی(مدیر انجمن تصویرگران) درباره این نمایشگاه‌ها و برنامه‌های انجمن در هفته تصویرگری گفت: هفته تصویرگری از 23 تا 28 بهمن ماه در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد که طی این هفته چهار نمایشگاه از آثار هنرمندان عضو انجمن تصویرگران، نمایشگاه منتخب آثار فرشید مثقالی و منوچهر درخشه (تصویرگر کتاب‌های درسی در دهه 50 و 60) و همچنین نمایشگاه آثار کمیک استریپ از هنرمندان را در گالری‌های خانه هنرمندان برپا خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: در این نمایشگاه‌ها به ترتیب آثار اعضای انجمن حدود 250 اثر از 120 هنرمند، 60 اثر منتخب تصویرگری‌های فرشید مثقالی، 60 اثر منتخب آثار درخشه و همچنین 60 اثر کمیک استریپ که مروری بر کتاب‌های کمیک از قبل تا حال حاضر است.

هاشمی شهرکی با اشاره به برنامه‌های حاشیه این نمایشگاه‌ها گفت: ورک شاپ‌های کمیک استریپ، نحوه طراحی و داستان‌نویسی، نحوه کار در کمیک استریپ، مجموعه نشست‌هایی درمورد تصویرسازی کودک و نوجوان و استفاده آن در انیمیشن، نشستی درمورد کمیک استریپ و کتاب‌های مصور و نشست‌هایی نیز به مسایل روز تصویرگری برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: این نمایشگاه تا روز 28 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، در همین روز نیز با برگزاری اختتامیه از استاد مثقالی و درخشه تقدیر خواهیم کرد.

مدیر انجمن تصویرگران گفت: در این هفته جمع‌بندی فعالیت یک سال گذشته تصویرگران را در خانه هنرمندان خواهیم داشت که برای اولین بار بحث کمیک استریپ در تصویرگری به صورت جدی مطرح شده است.

همچنین در این نمایشگاه علاقمندان می‌توانند مروری بر هنر تصویرگری ایران را مشاهده کنند.

 

کد خبر 160294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز