جشن تولد انقلاب اسلامی ایران است، آن هم با33شمع .

هفنه‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 638

برنامه‌های متنوعی در دهه‌ی فجر برگزار می‌شود. اما از خبرهای مهیج این دهه، چتر بازی از برج میلاد است.

مدیر عامل برج میلاد، فرزاد هوشیار پارسیان می‌گوید:« 22 چترباز حرفه ای در این روزها، برنامه‌ی ویژه‌ی چتربازی از فراز برج میلاد تهران را اجرا و از بالاترین سازه‌ی مخابراتی کشور اقدام به پرش می‌کنند.» البته برج میلاد، در طول دهه‌ی فجر میزبان نمایشگاه‌های متنوعی هم هست.

جشن تولد در فرهنگ سرای انقلاب

حالا سری می زنیم به فرهنگ‌سرای انقلاب. به گزارش دوچرخه و به نقل از روابط عمومی این فرهنگ‌سرا، برپایی نمایشگاه‌ پوستر با موضوع انقلاب در طول دهه‌ی فجر از برنامه‌های این فرهنگ‌سرا است.

فلش کارت‌هایی هم با موضوع انقلاب اسلامی تهیه شده که شامل 32 کارت است. این فلش کارت‌ها توضیحات ساده‌ای به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند.این کارت‌ها، در روزهای دهه‌ی فجر میان کودکان و نوجوانان توزیع می شود.

یک کلیپ هم برای نوجوانان تهیه شده است. 52 دانش آموز ابتدایی و راهنمایی سرودی را اجرا کرده‌اند و این فرهنگ‌سرا، کار تهیه‌ی لوح فشرد‌ه‌ای از این کار را به عهده گرفته است.

روز 20 بهمن هم جشن تولد انقلاب برگزار می‌شود و از عکاسان انقلاب تجلیل می‌شود. در موزه‌ی فرهنگ سرای انقلاب هم برای آشنایی نسل جدید، سرودهای آن زمان و صداهایی که از تظاهرات آن سال‌ها ضبط شده، هر روز پخش می‌شود.

یک مسابقه هم برای کودکان و نوجوانان با موضوع خاطرات پدر و مادرها درباره‌ی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. عکس‌های قاسم محمدی هم که عکاس انقلاب است، در طول دهه‌ی فجر برای نخستین بار به نمایش در می‌آید.

تریلی نمایش در جنوب کشور

دور جدید سفرهای اولین و با سابقه‌ترین تریلی سیار تئاتر ایران، از سوی کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان هم اینک آغاز شده است. این تریلی، قدیمی‌ترین تریلی سیار نمایش در ایران است که سال 1353 به سفارش کانون در آلمان ساخته شد و از آن پس تاکنون به فعالیت‌های هنری خود در اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان ادامه داده است.

هنرمندان صاحب نام و شاخص عرصه‌ی تئاتر و تئاتر عروسکی کشور نمایش‌هایی بر روی این تریلی، اجرا می‌کنند که از جمله پرطرفدارترین و پرتماشاگرترین آثار نمایشی کشور به شمار می‌آیند.

حالا این‌روزها، کودکان و نوجوانان استان‌های هرمزگان و بوشهر به تماشای نمایش «پسرک بازی‌گوش» به کارگردانی سامان خلیلیان می‌نشینند.

همچنین بر اساس اعلام مرکز تئاتر و آفرینش‌های هنری کانون، تریلی سیار با نمایش «خرمشیر» به کارگردانی مجتبی خمسه روزهای 16 تا 18 بهمن میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد و 20 تا 23 بهمن میهمان استان خوزستان خواهد بود.

کد خبر 159079
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز