همشهرِ‌ی آنلاین: ‌نخست وزیر دولت قانونی فلسطین تأکید کرد: اعلام و تأکید می‌کنیم که دست رد به سینه تهدیدات آمریکایی و صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌زنیم و در برابر این تهدیدات می‌ایستیم.

اسماعیل هنیه نخست وزیر منتخب مردم فلسطین دقایقی پیش در جایگاه در جمع راهپیمایان حاضر در میدان آزادی حضور پیدا کرد و به نمایندگی از مردم مبارز فلسطین که هم اکنون در بیت المقدس و اطراف بیت المقدس مبارزه می کنند سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

وی با درود به ملت ایران گفت: من در این مناسبت به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای و به همه رهبران جمهوری اسلامی ایران و به ملت مسلمان ایران پیروزی انقلاب اسلامی و سالگرد میلاد پیامبر اکرم (ص) را تبریک می گویم.

نخست وزیر منتخب مردم فلسطین با اشاره به گذشت 5 سال از محاصره ظالمانه غزه توسط رژیم صهیونیستی و با اشاره به پیروزی در جنگ 22 روزه غزه و ایستادگی و مقاومت مردم غزه و فلسطین گفت: پس از پیروزی حماس در انتخابات پارلمان فلسطین ما شاهد نبرد نظامی، سیاسی و اقتصادی سنگینی بودیم. در جنگ 22 روزه غزه 1500 شهید، 5 هزار مجروح و 5 هزار خانه کاملا ویران شد و بیش از 20 هزار خانواده از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

هنیه افزود: ما همواره به نام و نمایندگی ملت فلسطین به همه فرزندان امت عرب و امت اسلامی و به همه آزادگان جهان اعلام کرده ایم و از میدان آزادی در تهران نیز تاکید می کنیم که هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت و اعلام می کنیم که ملت فلسطین همچنان مقاومت خود را ادامه خواهند داد، تا اینکه سرزمین مقدس فلسطین را آزاد کند.

وی با اشاره به تحمیل محاصره علیه غزه و جنگ 22 روزه یادآور شد: آنها این جنگ را بر ما تحمیل کردند تا بلکه بتوانند یک سرباز خود را بازپس گیرند اما سرنوشت آنان شکست بود. آنها نتوانستند یک سرباز خود را بازپس گیرند مگر وقتی که 1047 اسیر قهرمان از قهرمانان فلسطین را از قهرمانان فلسطین و امت اسلامی را آزاد کردند.

اسماعیل هنیه با بیان اینکه ما از غزه به خون خفته به اینجا آمده ایم ابراز امیدواری کرد غزه که امروز سیل خون های شهداست به یاری خداوند متعال و با کمک ملت مسلمان ایران همچنان عزیز و مقاوم بماند.

وی افزود: امروز نزد شما ملت مسلمان آمده ایم تا در چنین روز با شکوهی پیروزی ما و شماست دست در دست هم بگذارند و مقاومت با شکوه ملت فلسطین در کنار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرار گیرد.

نخست وزیر منتخب مردم فلسطین با خطاب قرار دادن رئیس جمهور ایران و راهپیمایان گفت: امسال خاطره پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آغاز سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در حالی گرامی می داریم که همزمان سالگرد پیروزی بهار بیداری اسلامی در کشورهای عربی به جشن نشسته ایم.

هنیه افزود: اسلام دامن خود را برای همه فرزندان امت اسلامی گشوده است تا بر اساس مبانی اسلامی نهضت خود را تحقق بخشد. این پیام اسلامی تاکید می کند که زمانه، زمانه ملت ها است. انقلاب اسلامی ایران، مقاومت فلسطین و قیام کشورهای عربی تاکید می کند که زمانه پیروزی اراده ملت ها فرا رسیده و هیچ کس نمی تواند اراده ملت ها را در هم بشکند. این پیام تاکید می کند که مقاومت و جهاد و مبارزه تنها گزینه استراتژیک امت اسلامی ماست و تنها راه آزاد سازی قدس، مسجد الاقصی و فلسطین خواهد بود.

وی به ملت ایران اطمینان داد که مقاومت در فلسطین پیروزمند، نیرومند و شکست ناپذیر است و گفت: مقاومت در فلسطین پیروز خواهد شد و سرزمین و مردم فلسطین را آزاد خواهد ساخت. شما مردم ایران در این پیروزی سهیم هستید. شما در ساختن آینده ای روشن برای امت اسلام و مردم فلسطین شریک و سهیم خواهید بود.

نخست وزیر منتخب مردم فلسطین با تاکید بر اینکه دست در دست هم در مقابل تهدیدات آمریکایی و صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران می ایستیم و گفت: ما در مقابل همه دخالت های بیگانگان در جهان عرب و جهان اسلام می ایستیم و همواره اعلام می کنیم وحدت اسلامی، وحدت اسلامی و وحدت اسلامی.

کد خبر 160020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز