همشهری‌آنلاین: متن کامل قطعنامه راهپیمایی عظیم یوم الله 22 بهمن 1390 به گزارش واحد مرکزی خبر به شرح زیر است:

22

بسم الله الرحمن الرحیم
"و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون"

ملت قهرمان و سرافراز ایران اسلامی در سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،جبهه شکر و سپاس بر آستان باری تعالی می ساید و به هزاران زبان حمد ایزد منان را مترنم می شود که توانسته است با صبوری و پایداری نهالی را که توسط امام راحل(قدس سره) در فجر سال 57 در این سرزمین خدایی غرس گردید علیرغم بروز طوفان‌های سهمگین به خوبی تحت زعامت ولی فقیه زمان پرورش دهد و آن را در قامت نخلی استوار و سروی تنومند و سرافراز در مرئا و منظر جهانیان قرار دهد.

اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران در عصر جاهلیت مدرن با دَم روح اللهی امام کبیر و با هدایت و زعامت حکیمانه خلف صالحش حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) به گونه ای ظهور و بروز یافته است که از یک سو مناسبات و معادلات ساخت قدرت جهانی را بر هم زده و نظم ادعایی قدرت های سلطه گر را فرو ریخته است و از سوی دیگر الهام بخش حرکت نوین بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و بیداری عدالت خواهانه در سرتاسر جهان به ویژه در مغرب زمین گردیده است.

ملت مؤمن و انقلابی ایران در شرایطی آغاز سی و چهارمین سال حیات طیبه این نظام مقدس را جشن می گیرد که اجابت آیه نورانی "قل انما اعظکم بواحده ان تقوموالله مثنی و فرادی" را که کرارا از زبان آن پیر سفرکرده در این سرزمین خدایی طنین انداز بود در خیابان‌های قاهره،طرابلس،منامه، صنعا و تونس با الهام از این حرکت در متن خیابان‌های رم، پاریس، لندن، نیویورک و واشنگتن مشاهده می‌کنند.

اینک امت نستوه و بصیر ایران اسلامی در پایان راهپیمایی باشکوه خود در یوم الله 22 بهمن و در تقارن با هفته وحدت امت اسلامی و میلاد فرخنده پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع) با بانگ رسای توحیدی الله اکبر مواضع خود را به جهانیان اعلام می دارد:

1. ملت قدرشناس و فهیم ایران رمز توفیق خود در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را در وحدت کلمه و پیروی از منویات و فرامین رهبری انقلاب می دانند و با تمام وجود به این وصیت نورانی امام راحل باور دارند که فرمود "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد" . لذا حضور حماسی و دشمن شکن آحاد ملت در روز خجسته بیست و دوم بهمن در سرتاسر میهن اسلامی بار دیگر اثبات عینی این حقیقت است که مردم خداجوی این سرزمین با وحدت کلمه،همواره پشت سر ولی فقیه ،رهبر و مقتدای خود،مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار دارد و با انگشت اشاره ایشان آماده مقابله و رویارویی با هر تهدید خارجی از سوی دشمنان مستکبر و عنود است و در این راه با اتکال به خدای متعال و با بهره گیری از عنصر صبر و پایداری ،بصیرت و هوشیاری و حضور همیشگی درمیدان ،هر گونه مانعی را از سر راه انقلاب اسلامی بر خواهد داشت.


2. امت سرافراز ایران اسلامی، دستیابی به دانش و فناوری های نوین و پیشرفت در عرصه های مختلف را مرهون مجاهدت ها و تلاش های خالصانه شهدا،جانبازان ، ایثارگران و آزادگان سرافراز می داند و با گرامیداشت مجاهدت های شبانه روزی تلاشگران عرصه علم و فناوری در کشور به ویژه یاد و خاطره شهید عزیز سردار حسن تهرانی مقدم ،تلاش در عرصه های افتخارآمیز علمی را جبهه جدید رویارویی انقلاب با نظام سلطه جهانی محسوب م‌نماید.

3. ایرانیان مؤمن و غیور، پیگیری بی وقفه اهداف صلح طلبانه استفاده از انرژی هسته ای و دیگر فناوری های نوین را حق مسلم خود می دانند و ضمن تجدید میثاق با خون شهیدان سرافراز علیمحمدی، شهریاری، رضایی نژاد و احمدی روشن و محکوم نمودن سکوت معنادار مجامع بین المللی در قبال ترور شهیدان هسته ای و نخبگان علمی کشور ،بر این باورند که همان گونه که خون شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس ضامن رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد، خون عزیزان عرصه انرژی هسته ای نیز ضامن دستیابی هر چه سریعتر فرزندان این سرزمین به قله های پیشرفت درتمامی عرصه های مختلف علم و فناوری خواهد بود.

4. ملت ولایتمدار ایران ،اعمال تحریم و تهدید به جنگ از سوی اردوگاه لیبرال سرمایه داری غرب به رهبری آمریکا و تحریک و پادویی رژیم غاصب صهیونیست و تبعیت مجامع بین المللی نظیر شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی از این اردوگاه شرور و اعمال استانداردهای دوگانه را محکوم به شکست دانسته و این گونه اقدامات خصمانه و شرارت آمیز را لکه ننگی بر پیشانی تمدن مادی غرب می‌داند.


5. ملت غیور ایران اسلامی، برافروخته شدن اخگر پرفروغ بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را که موجب برچیده شدن بساط ظلم و چپاول سرمایه های مادی و معنوی ملل مسلمان است ، نویدبخش ظهور عصری نو در تمدن معاصر و حاکمیت اسلام در قرن جدید دانسته و سقوط فرعون مصر در بیست و دوم بهمن سال گذشته و حکام مستبد تونس،لیبی و یمن ظرف یک سال اخیر را به صدا در آمدن زنگ خطر سقوط اذناب منطقه ای آمریکا و دیگر حکام وابسته و ظالم منطقه به ویژه رژیم جنایتکار و مردم کش آل خلیفه در بحرین می‌داند.

6. ملت رشید و استوار ایران از مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا به عنوان سلسله جنبان حرکت بیداری اسلامی در جهان معاصر،تجارب علمی،مدیریتی،اجتماعی و فرهنگی ،سیاسی و اقتصادی خود را در اختیار ملل به پاخاسته مسلمان در اقصای عالم قرار دهد و امت اسلامی را در نیل به اهداف الهی خود و دستیابی به قله های پیشرفت و تجدید مجد و عظمت تمدن اسلامی و ایجاد بلوک متحد و قدرتمند اسلامی در جغرافیای سیاسی جهان یاری رساند.

7. ملت یکپارچه و متحد ایران ،ضمن محکوم نمودن دسیسه شیطانی و ضد مقاومت استکبار جهانی و حکام دست نشانده آمریکا در منطقه علیه دولت مقتدر سوریه، حمایت همه جانبه از مقاومت فلسطین و تلاش برای محو غده سرطانی رژیم غاصب و نامشروع صهیونیست را همچنان مهمترین و اولویت دارترین دستور کار امت های اسلامی دانسته و با محکوم به شکست خواندن دکترین صلح و سازش با این رژیم منفور، بازگشت قدس به دامن امت اسلامی و بازپس گیری سرزمین‌های اشغالی را در پرتو جنبش بیداری اسلامی بیش از هر زمان دیگری دست یافتنی و نزدیک به حصول می‌داند.

8. با توجه به اهمیت مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی و تاکید امام راحل عظیم الشان بر نقش و جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی که آن را در رأس امور و نمایندگان مجلس را عصاره فضایل ملت دانستند ملت سرافراز ایران با حضور حماسی و مشارکت گسترده و دشمن شکن خود در انتخابات مجلس نهم بر اساس رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت با انتخاب نمایندگان انقلابی،متدین،خدمتگزار و متخصص حماسه ای دیگر خواهند آفرید و بر اقتدار و امنیت کشور خویش خواهند افزود.

یرونه بعیدا و نریه قریبا
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
بیست و دوم بهمن ماه 1390 هجری شمسی
مصادف با 18 ربیع الاول 1433 هجری قمری - 11 فوریه 2012 میلادی

کد خبر 160014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز