همشهری‌آنلاین: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ایام دهه فجر و یوم الله 22 بهمن اعلام کرد: حضور پرشور مردم عزیز ما در راهپیمایی 22 بهمن، می‌تواند نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

modarresin

به گزارش خبرگزاری فارس، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ایام دهه فجر و یوم الله 22 بهمن اعلام کرد: حضور پرشور مردم عزیز ما در راهپیمایی 22 بهمن، می‌تواند نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

ایام‌الله دهه فجر یادآور حماسه‌های عظیم و احساسات جوشان ملت شریف ایران برای رهایی از تاریکی طاغوت و رسیدن به قله‌های سراسر نور انقلاب اسلامی است.

ایام‌الله دهه فجر یادآور حماسه‌های عظیم و احساسات جوشان ملت شریف ایران برای رهایی از تاریکی طاغوت و رسیدن به قله‌های سراسر نور انقلاب اسلامی است. ایام‌الله دهه فجر، یادآور تلاش‌های مردان و زنان ایرانی برای برپایی حکومت اسلامی و برپاداری ارزش‌ها و خوبی‌هاست.

ایام‌الله دهه فجر یاد‌آور حضور پرشور مردمی است که همه هستی خویش را نثار اسلام عزیز کردند و از خون جوانان خویش مزرعه دین را آبیاری کردند.

ایام الله دهه فجر یاد‌آور لحظه‌های فراموش ناشدنی ورود امام عزیز به میهن اسلامی و بیانات پرشور ایشان در بهشت زهرا برای نابودی طاغوت و طاغوتیان و احیای کلمه الله است و ایام الله دهه فجر یاد‌آور همه نیکی‌ها، ارزش‌ها و آرمان هاست.

مروری بر کارنامه درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی سی و سه سال گذشته، خود زمینه شکر این نعمت بزرگ الهی را فراهم می‌آورد. کشوری که در عصر طاغوت از کمترین امکانات علمی و فناوری رنج می‌برد و برای تهیه ضروری‌ترین کالاهای مورد نیاز خود به بیگانگان وابسته بود، امروز با استقلال همه جانبه، یک به یک پله‌های ترقی را می‌پیماید.

کشوری که تا دیروز می‌بایست برنامه‌های قدرت‌های استکباری را اجرا کند، امروز با اعتماد به نفس ملی، عزت و افتخارات خود را به رخ دشمنان خود می‌کشد، و سرانجام کشوری که بیگانگان می‌کوشیدند با طرح‌هایی همچون کشف حجاب، اسلام را در آن منزوی کنند، امروز مرکز اسلام‌خواهی و اسلام‌دوستی در جهان اسلام است و ارزش‌های دینی مهم‌ترین رکن آن به شمار می‌رود.

آری، امروز ایران اسلامی، دارای ملتی آگاه، مستقل، آزاد، مؤمن و دارای بصیرت است و خار چشم دشمنان انسانیت به شمار می‌رود ‌و با همان شعارهای روزهای نخستین انقلاب،‌ به حرکت پرشتاب خود ادامه می‌دهد و بر همه توطئه‌ها‌، غلبه پیدا می‌کند.

پیشرفت‌های کم‌نظیر جوانان انقلابی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و نیز رشد روزافزون علمی و فناوری، آینده را روشن‌تر از امروز خواهد کرد. پیشرفت‌های شگفت‌آور در عرصه انرژی صلح‌آمیز هستهِ‌ای،‌ پزشکی، سلول‌های بنیادی و داروسازی و نیز پیروزی دانشجویان ایرانی در المپیاد‌ها و رقابت‌های جهانی در عرصه علوم، بخشی از این پیشرفت‌هاست.

بیخود نیست که دشمنان انقلاب با ترور دانشمندان جوان کشورمان، سعی در خاموش ساختن چراغ فناوری و علم در ایران هستند و آنان به خوبی می‌دانند که این رشد چشمگیر در شرایط تحریم و شدت دشمنی با جمهوری اسلامی شکل گرفته و خود، خط بطلانی بر برنامه‌ریزی‌های کینه توزانه بوده است.

در عرصه سیاست خارجی نیز اوضاع چنین است. طاغوت‌های منطقه یک به یک نابود می‌شوند و رژیم صهیونیستی روز به روز در انزوای بیشتر قرار می‌گیرد. مردم کشورهای اسلامی،‌ هر روز به خیابان‌ها می‌آیند و شعارهای اسلام خواهانه سر می‌دهند و استقلال و آزادی در پناه حاکمیت اسلام را مطالبه می‌کنند. امواج خروشان بیداری اسلامی خاورمیانه و شمال آفریقا را فرا گرفته و به زودی به قلب اروپا نیز نفوذ خواهد کرد، کما این‌که کشورهایی چون آمریکا و انگلیس که روزگاری خود عامل بحران آفرینی در دیگر کشورها شده بودند، امروز در بحران‌های شدید به سر می‌برند و دولت‌های خودکامه آنان،‌ توان مبارزه با اعتراض‌ها را ندارند. این مسائل حقایق روشنی است که سال‌ها پیش امام عظیم شأن ما و نیز مقام معظم رهبری حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای(دامت‌برکاته) آن‌ها را پیش بینی و اعلام کرده بودند.

آری امواج خروشان بیداری اسلامی در سایه انقلاب شکوهمند اسلامی شکل گرفته و عرصه را بر دشمنان اسلام تنگ کرده است.

آنچه در این میان اهمیت فراوان دارد لزوم وحدت و همدلی، شرکت پرشور در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، هوشیاری در برابر توطئه‌ها و لبخندهای فریبنده دشمن،‌ بصیرت افزایی و درک شرایط کشور و جهان اسلام و تقویت روح خودباوری و تلاش برای فتح قله‌های علمی و معنوی است چیزی که در بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران در چهاردهم بهمن ماه سال جاری موج می‌زد. سخنان پرشور و دشمن شکن معظم له در خطبه‌های نماز جمعه، ‌روح دیگری در کالبد جهان اسلام دمید و توطئه‌های دشمنان را یک به یک خنثی کرده و پاسخ کوبنده‌ای به تهدیدها و تحریم‌ها بود. از این رو راهپیمایی 22 بهمن امسال اهمیت ویژه‌ای دارد و حضور پرشور مردم عزیز ما در آن، می‌تواند نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ‌و نیز اعلام حمایت از بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران، ‌همگان را به شرکت پرشور در راهپیمایی 22‌بهمن ماه دعوت می‌کند. یاد امام عزیز و شهیدان گلگون کفن انقلاب در سالگرد پیروزی انقلاب گرامی باد.

کد خبر 159995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز