مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: به رغم تمام بی مهری‌ها و کم توجهی‌هایی که نسبت به توسعه مترو می‌شود، سرانجام مترو به پیروزی رسید

متروی تهران

ایستگاه متروی پیروزی طی مراسم ویژه‌ای که صبح روز یک شنبه هجدهم دی برگزار می‌شود، رسماً افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این ارتباط اعلام کرد: علاوه بر ایستگاه متروی پیروزی، دو ایستگاه تجریش و ارم سبز نیز تا آخر سال جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و به این ترتیب تعداد ایستگاه‌های متروی تهران تا پایان سال 90 به 77 ایستگاه افزایش می‌یآبد.

به گزارش تهران سما، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی، توسعه حمل و نقل شهری با محوریت مترو با هدف دسترسی آسان شهروندان به وسایل نقلیه عمومی اولویت نخست مدیریت شهری دانست و افزود: به این منظور سهم قابل توجهی از اعتبارات شهرداری تهران به این موضوع مهم اختصاص پیدا کرده است.

وی با تاکید بر این که عدم پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات حمل و نقل عمومی باعث بروز مشکلاتی در تکمیل و افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو شده، گفت: با این وجود مدیریت شهری بر این باور است که توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی باید با سرعت به حرکت خود ادامه دهد.

رییس هیأت مدیره شرکت متروی تهران در پایان، ایستگاه متروی پیروزی که در یکی از پر ترافیک‌ترین خیابان‌های تهران واقع شده را در کاهش بار ترافیکی این خیابان موثر دانست و خاطرنشان کرد: این ایستگاه به صورت زیر زمینی و با استفاده از روش حفاری طاق بتنی ساخته شد تا کوچک‌ترین اختلالی در رفت و آمد در این محدوده ایجاد نکند.

ایستگاه مذکور که به مساحت 12 هزار متر مربع در خیابان پیروزی و مقابل هتل نیروی هوایی ارتش (نهاجا) واقع شده، مراکز مهمی نظیر بیمارستان فجر، کتابخانه کانون انصار و مرکز آموزش ضمن خدمت آموزش و پرورش را تحت پوشش قرار می‌دهد.

گفتنی است ایستگاه متروی پیروزی با تدابیر و تمهیدات خاصی که در روش حفاری آن اعمال شده، یک ماه و نیم زودتر از زمانی که برای افتتاح آن پیش بینی شده بود مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 156383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز