معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اعلام خبر افتتاح ایستگاه متروی پیروزی گفت: این ایستگاه در یکی از پرترافیک‌ترین خیابان‌های تهران واقع شده که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی این خیابان نقش مؤثری داشته باشد.

نقشه

به گفته تشکری هاشمی، ایستگاه پیروزی به‌صورت زیر زمینی و با استفاده از روش حفاری طاق بتنی ساخته شد تا کوچک‌ترین اختلالی در رفت‌وآمد در این محدوده ایجاد نکند.

بنا براین گزارش ایستگاه متروی پیروزی به مساحت 12 هزار متر مربع در خیابان پیروزی و مقابل هتل نیروی هوایی ارتش (نهاجا) واقع شده، با تدابیر و تمهیدات خاصی که در روش حفاری آن اعمال شده، یک و نیم ماه زودتر از زمان اولیه‌ای که برای افتتاح آن پیش‌بینی شده بود مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تشکری هاشمی همچنین خبر داد: 2 ایستگاه تجریش و ارم سبز نیز تا آخر سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و به این ترتیب تعداد ایستگاه‌های متروی تهران تا پایان سال 90 به 77 ایستگاه افزایش می‌یابد. وی با تاکید بر اینکه عدم‌پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات حمل‌ونقل عمومی باعث بروز مشکلاتی در تکمیل و افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو شده، گفت: با وجود این مدیریت شهری بر این باور است که توسعه زیر ساخت‌های حمل‌ونقل عمومی باید با سرعت به حرکت خود ادامه دهد.

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت مترو نیز گفت: مترو در سال آینده در بخش عمرانی به 1800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که درصورت تامین می‌توانیم 12 کیلومتر از خط 7 متروی تهران را حدفاصل بزرگراه نواب تا بوستان گفت‌وگو آماده بهره‌برداری کنیم.

هابیل درویش ابراز امیدواری کرد که در فرصت باقی مانده تا پایان سال اعتبارات مصوب مترو پرداخت شود و در سال 91 نیز اعتبارات مورد نیاز مترو مورد تصویب قرار گیرد تا چرخ توسعه مترو با سرعت خوب و قابل‌قبولی بچرخد.

کد خبر 156468
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز