مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مالی واداری شهرداری تهران با اشاره به مجموعه بدهی‌های متروی تهران به بانکها گفت: این بدهی‌ها از ابتدا 350 میلیارد تومان بوده که با جریمه‌هایی که به‌ آن تعلق گرفته به 600 میلیارد تومان افزایش یافته است.

حسین محمد پورزرندی در گفتگو با مهر با اشاره میزان کل بدهی متروی تهران به بانکها گفت: این میزان 350 میلیارد تومان است که در طی این سالها جرایمی به آن تعلق گرفته و به 600 میلیارد افزایش یافته است. در جلساتی که با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز با مدیران بانکها برگزار شد توافق‌هایی انجام شد که 25 درصد این بدهی‌ها پنج ساله پرداخت شود و باقی‌مانده آن نیز به صورت تهاتر و کارسازی پرداخت شود اما از آن زمان تاکنون بانک عامل انصراف داده است.

 وی ادامه داد: من اصلا نمی‌گویم به بانک‌ها نامه یا دستوری مبنی بر همکاری نکردن داده شده اما متروی تهران اعلام آمادگی کرده تا گشایش ال سی کند اگر قرار به همکاری است پس این ال سی را باز کنند.

 دبیر شورای عالی ترافیک پیش از این در خصوص دو هزار میلیارد تومان فایناسی که دولت برای متروی تهران در نظر گرفته است، اعلام کرده بود: دولت برای توسعه مترو دو هزار میلیارد تومان فایناس در نظر گرفته است و در این خصوص تمامی اقدامات لازم را انجام داده است. اما با وجود زمینه‌سازی دولت، شهرداری تهران حرکتی برای برخوداری از این فرصت نمی‌کند و مدارک لازم را برای دریافت فایناس ارائه نمی‌دهد. حتی رایزنی‌های لازم را برای انتخاب بانک عامل انجام نداده است.

کد خبر 155401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز