گروه شهری: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به مشکلات متعددی که این شرکت به‌دلیل عدم تخصیص یارانه بلیت مترو با آن مواجه است، گفت:

در حالی که شهرداری تهران 130درصد سهم خود از یارانه بلیت را پرداخت کرده است، دولت تاکنون تنها 28میلیارد تومان از سهم خود را در اختیار شرکت بهره‌برداری مترو قرار داده است. علی‌محمد قلی‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس قانون، دولت باید امسال 85 میلیارد تومان بابت یارانه بلیت به مترو بپردازد، اظهار کرد: 85 میلیارد تومان از هزینه جابه‌جایی مسافر نیز از سوی شهرداری تهران باید تأمین می‌شد که شهرداری تا‌کنون 130درصد این رقم، یعنی بیشتر از سهم خود را پرداخت کرده است. وی ادامه داد: دولت هفته گذشته 28 میلیارد تومان از یارانه بلیت متروی تهران را تخصیص داد که این رقم در مقابل مشکلاتی که مترو با آن مواجه است ناچیز است.

به گفته قلی‌ها، دولت باید تا پایان آذرماه امسال حدود 62 میلیارد تومان یارانه بلیت به مترو تخصیص می‌داد، در حالی که پس از ماه‌ها تاخیر در پرداخت یارانه بلیت، هم‌اکنون تنها 28میلیارد تومان از این رقم را به شرکت بهره‌برداری مترو پرداخت کرده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه یارانه بلیت صرف اموراتی نظیر تأمین قطعات یدکی، تعمیر و نگهداری قطارها و مواردی از این دست می‌شود اظهارکرد: هم‌اکنون شمار قابل‌توجهی از واگن‌های مترو با کمبود قطعات یدکی مواجه است و این در حالی است که به‌دلیل عدم تخصیص بموقع اعتبارات از سوی دولت، ال‌سی‌هایی که برای تأمین قطعات باز کرده بودیم دچار مشکل شده است.

قلی‌ها خاطرنشان کرد: 28میلیارد تومان یارانه بلیتی که تخصیص یافته تنها یک‌چهارم اعتباری است که برای تأمین قطعات یدکی قطارهای مترو مورد نیاز است و این رقم نمی‌تواند مشکل مترو را حل کند.

کد خبر 153312
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز