همشهری آنلاین: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اعلام اینکه بر اساس سند تحول بنیادین از این پس مجتمع‌‌های آموزشی جایگزین مدرسه می‌شوند گفت:‌کمبود کلاس برای پایه ششم نداریم.

مرتضی رئیسی در گفتگو با مهر افزود: با اجرای نظام آموزشی جدید در دوره راهنمایی و متوسطه مشکل کمبود فضا نداریم اما درباره پایه ششم ابتدایی نیز که به دوره ابتدایی اضافه شده باید بگویم که در روستاها که مشکلی وجود ندارد و در شهرهای بزرگ نیز طی سالهای گذشته فضای آموزشی به اندازه کافی ساخته شده و مسئله حادی به وجود نمی آید.

وی گفت: در سال 1384، زیربنای آموزشی ما 49 میلیون مترمربع بود که در سال جاری به 56 میلیون متر مربع رسیده است و قطعا در دوره ابتدایی اتاقها و مکانهای دیگری وجود دارد که به پایه ششم ابتدایی را به آن اختصاص دهند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره اینکه آیا براساس نظام آموزشی جدید ساخت و ساز مدارس نیز تغییر می کند، گفت: ساخت مدارس هم اکنون مجتمع محور شده است اما به شکل کلی سازمان نوسازی براساس نیاز مناطق آموزش و پرورش و درخواست آنها مدرسه سازی می کند و براساس جمعیت آن منطقه وسعت مدرسه را در نظر می گیریم.

وی درباره مشکل مدارس دو نوبته همزمان با اجرای نظام آموزشی جدید گفت: هنوز مدارس دو نوبته در کشور وجود دارند اما تعداد آنها در سال تحصیلی جاری به شدت کاهش یافته است. 

رئیسی در ادامه با اشاره به میانگین فضای آموزشی کلاسهای درس گفت: در گذشته سرانه کلاس درس بین 90 تا 100 متر بود که هم اکنون به 150 مترمربع رسیده است.

کد خبر 155868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز