همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش از متناسب سازی فضاهای آموزشی، آموزش، تربیت و کتابهای درسی براساس جنسیت دانش آموزان خبر داد و گفت: این موضوع در بند 2/14 سند تحول بنیادین آمده است.

حاجی بابایی

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در همایش اندیشی "هوشمندسازی مدارس استثنایی" که در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای شفق با حضور مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، افزود: در بند 2/14 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است که براساس تفاوتهای جنسیتی دختران و پسران فضاهای آموزشی، آموزش و تربیت و کتابهای درسی دانش آموزان باید متناسب سازی شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس باید مدارسی بسازیم که در آن دختران و پسران احساس آرامش کنند نه اینکه مدارسی بسازیم که بعد از ساخت آن نیاز به متناسب سازی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این تناسب سازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ( استثنایی ) نیز انجام می شود.

حاجی بابایی با اشاره به تهیه نقشه راه آموزش و پرورش اظهار کرد: در این نقشه آموزش و پرورش براساس تمام ظرفیتها و وسعتش در نظر گرفته شده است و همه بخشها در آن وجود دارد. همچنین سند تحولی مبتنی بر آموزه ها و الگوهای قرآنی تبیین شده است.

وی تصریح کرد: اگرهمه وارد میدان شوند از سال آینده تحول همه جانبه در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد؛ باید همه نگاهها را طبق سند تغییر دهیم و در معلم، کلاس، کتاب، نحوه تدریس، چگونگی خواندن و نوشتن و....در همه زمینه ها تغییر ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: وقتی گستردگی آموزش و پرورش را می بینم می گویم ای کاش من هزار نفر بودم تا هزار بار می دویدم.

حاجی بابایی با بیان اینکه پیش از این عنوان کرده بود 70 موضوع در آموزش و پرورش پیگیری می شود، اظهار کرد: اما امروز عنوان می کنم که بیش از 100 موضوع به طور همزمان در این وزارتخانه دنبال می شود که به طور مثال باید در عرض دو تا سه سال آینده همه مدارس را هوشمند کنیم.

وی از تامین اعتبار کامل برای هوشمندسازی مدارس خبر داد و گفت: بحث هوشمند سازی مدارس را از سال تحصیلی گذشته شروع و هدف گذاری کرده ایم که 20 هزار مدرسه را باید تا اول مهرماه سال 91 مجهز کنیم و به نظر ما این کار اختیار نیست بلکه اضطرار است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین پوشش کامل تحصیلی آموزش و پرورش استثنایی را جزو برنامه های این وزارتخانه خواند و افزود: البته این اقدام تاکنون صورت گرفته و در طول سه سال گذشته بیش از سه هزار نفر در آموزش و پرورش استثنایی استخدام شده اند که تعداد نیروی انسانی در این بخش امروز نزدیک به 20 هزار نفر است.

حاجی بابایی از بکارگیری نیرو در بخشهای مورد نیاز خبر داد و گفت: هنگام ورودم به آموزش و پرورش 4هزار و 700 پست اداری در وزارتخانه وجود داشت که هم اکنون به کمتر از 2 هزار نفر رسیده اند چرا که معتقدیم در بخشهایی همچون آموزش و پرورش استثنایی باید افزایش نیرو داشته باشیم.

 

 

کد خبر 157385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز