همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای نظام 6-3-3 از سال آینده تحصیلی گفت: برای اجرای این طرح تدابیر لازم اتخاذ شده و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

حاجی بابایی

 

به نقل از واحد مرکزی خبر،حاجی بابایی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت از آمادگی کامل وزارت آموزش و پرورش برای اجرای نظام جدید آموزشی خبر داد و تصریح کرد: آموزش 110 هزار نفر، تولید محتوای کتابهای درسی، آموزش ضمن خدمت معلمان، فراهم کردن کلاسها و فضای آموزشی لازم از جمله تدابیری است که بخش اعظم آن تا کنون صورت گرفته و مابقی آن در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه از برنامه زمانبندی شده هم جلوتر هستیم افزود: حدود 60 هزار نفر در زمستان سال جاری دوره عمومی ابتدایی را پشت سر خواهند گذاشت و حدود 50 هزار نفر هم در فصل بهار سال آینده دوره عمومی ششم ابتدایی را آموزش می بینند.

وزیر آموزش و پرورش از تولید محتوای کتابهای درسی خبر داد و اظهار کرد: بعد از تعطیلات نوروز با برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت معلمان کتابها نیز به چاپ خواهد رسید.

حاجی بابایی با تاکید بر آماده بودن حدود 90 درصد از کلاسها و فضای آموزشی گفت: با توجه به اینکه سازماندهی و آمادگی فضای آموزشی برای شروع سال تحصیلی جدید در تابستان انجام می شود اما اکنون که در زمستان هستیم تمام کلاسها برای سال تحصیلی آینده آماده شده و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی در خصوص میزان مطالعات انجام شده برای تغییر محتوای کتابهای درسی افزود: در مجموع 5 سال کار مطالعاتی صورت گرفته که 3 سال آن مربوط به قبل از مسئولیت اینجانب است و 2سال هم در زمان تصدیم بر وزارت آموزش و پرورش مطالعات و تحقیقات لازم انجام شده که فکر می کنم این زمان کافی باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: نظام 6-3-3 پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک قانون برای آموزش و پرورش لازم الاجراست و با قوت آن را پیگیری می کند.

کد خبر 160571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز