همشهری آنلاین: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه امسال پایه ششم با اجرای ساختار 3 ـ 3 ـ 6 وارد دوره ابتدایی می‌شود گفت: امتحانات هماهنگ منطقه‌ای که هر ساله در پایه پنجم برگزار می‌شد از سال تحصیلی جدید به پایه ششم منتقل می‌شود.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پیش از این با توجه به اینکه پنجم ابتدایی پایان مقطع تحصیلی در این دوره بود امتحانات خردادماه این پایه به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار می‌شد اما از سال تحصیلی جدید با توجه به استقرار نظام جدید 3 ـ 3 ـ 6 و ورود پایه ششم به این دوره، آزمونهای هماهنگ از پایه پنجم حذف و به پایه ششم در سال آینده منتقل می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه با استقرار نظام جدید، دوره پیش‌دانشگاهی و همچنین کنکور در سالهای آینده حذف خواهد شد لذا دانش‌آموزانی که امسال وارد پایه ششم ابتدایی می‌شوند دوره پیش‌دانشگاهی نخواهند داشت و پس از پایان دوره متوسطه دیپلم 12 ساله دریافت خواهند کرد لذا برگزاری آزمون هماهنگ در پایه ششم دارای اهمیت خواهد بود.

قربان ادامه داد: پس از پایان ششم ابتدایی برای دانش‌آموزان گواهی پایان تحصیلات دوره ابتدایی صادر می‌شود و امتحانات هماهنگ خردادماه نیز در پایان این دوره به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش همچنین از برگزاری جلسات توجیهی اولیاء در خصوص ورود پایه ششم ابتدایی خبر داد و گفت: برگزاری این جلسات توجیهی از سال گذشته در استان‌ها آغاز شده و در جلسات شورای معلمان نیز به صورت ویژه این امر در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های ضمن خدمت معلمان ششم ابتدایی نیز از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و همه معلمان این پایه در طول تابستان آماده ورود به کلاسهای جدید ششم ابتدایی خواهند شد.

کد خبر 167320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز