همشهری آنلاین: رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش با اعلام آمار ثبت‌نام شده‌های سال تحصیلی جدید، از افزایش سه درصدی ورودی‌های آموزش و پرورش در مهر 92 خبر داد و گفت: برای سال تحصیلی جدید 12 میلیون و 300 هزار دانش آموز داریم.

به گزارش همشهری آنلاین، یوسف نوری با بیان اینکه تاکنون اطلاعات حدود 10 میلیون و 168 هزار و 718 نفر وارد سامانه ثبت‌نام آموزش و پرورش شده است، گفت: از این تعداد شش میلیون و 292 هزار و 141 مورد ثبت نام مربوط به دوره ابتدایی است.

وی افزود: همچنین در سال متوسطه اول نیز تاکنون اطلاعات یک میلیون و 628 هزار و 967 دانش‌آموز و در متوسطه دوم، 2 میلیون و 134 هزار و 226 نفر وارد سامانه شده است.

به گفته رییس مرکز آمار آموزش و پرورش، تاکنون 966 هزار و 978 دانش‌آموز اول ابتدایی نیز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند که اطلاعات آنها وارد سامانه شده است.

نوری با بیان اینکه مراجعه نکردن اولیا و قبول‌شدگان مدارس خاص و همچنین تداخل روزهای پایانی ثبت‌نام با ماه رمضان، بخشی از دلایلی است که باعث شده ثبت‌نام‌ها به طور کامل انجام نشود، گفت: هیچ‌گونه مشکلی از لحاظ پهنای باند سامانه ثبت‌نام در آموزش و پرورش وجود ندارد و حتی در شهرهای مرزی نیز اطلاعات دانش‌آموزان وارد سامانه شده است.

معاون فناوری وزیر آموزش و پرورش، استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی را به ترتیب سه استان با رتبه اول تا سوم اعلام کرد که توانسته‌اند اطلاعات خود را به سامانه ثبت‌نام به موقع وارد کنند.

وی با بیان اینکه امسال شاهد افزایش سه درصدی ورودی‌های مدارس هستیم، گفت: با توجه به حجم خروج نیز به نظر می‌رسد تعداد دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته چندان تغییری نکند و برای سال تحصیلی 93-92 حدود 12 میلیون و 300 هزار دانش آموز در مدارس روزانه دولتی و غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

نوری یادآور شد: این آمار به استثنای داوطلبان بزرگسال و نوآموزان پیش‌دبستانی است و آمار این دو گروه را اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 223089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز