همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام پایه اول ابتدایی از دو هفته گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

قاسم مستقیم در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر افزود: برای سال تحصیلی جدید ثبت نام مدارس یک ماه و نیم جلوتر آغاز شده و اعلام کردیم که ثبت نام همه مدارس اعم از ابتدایی، راهنمایی و متوسطه تا 31 تیرماه به پایان برسد.

وی ادامه داد: علت این اقدام، ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش و ایجاد نظام آموزشی جدید 6-3-3 است.

در سال‌های گذشته ثبت نام مدارس از ابتدای تیرماه آغاز و تا اوسط شهریور ادامه داشت.

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بدین ترتیب ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از دو هفته پیش آغاز و تا 31 اردیبهشت به پایان می‌رسد.

مستقیم گفت: همچنین ثبت نام پایه اول متوسطه از اول تیرماه سال جاری آغاز و تا 31 تیرماه تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ثبت نام در پایه اول راهنمایی صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: ثبت نام پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی؛ دوم و سوم راهنمایی و دوم و سوم متوسطه نیز به شکل خودکار توسط مدیران مدارس انجام می‌شود و نیازی به حضور والدین برای ثبت نام نیست.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین از دانش آموزان تجدیدی نیز تا پایان تیرماه به شکل مشروط ثبت نام خواهد شد.

ایجاد تسهیلات ثبت نام برای فرزندان کارمند دولت

مستقیم با اعلام اینکه اینکه امسال برای فرزندان دانش آموزان کارمند دولت تسهیلات ویژه‌ای قائل شده‌ایم به همشهری آنلاین گفت: کارمندان دولت اعم از دولتی، قراردادی و ...می‌توانند فرزندان خود را در نزدیک ترین مدرسه محل کارشان ثبت نام کنند.

وی درباره اخذ وجه در هنگام ثبت نام از دانش آموزان گفت: همچون سال‌های گذشته به مدیران مدارس دولتی اعلام کردیم که حق دریافت هیچ گونه وجه نقد را تا ابتدای مهر ماه ندارند.

تشکیل جلسه ستاد ساماندهی مدارس هیئت امنایی

مستقیم در پاسخ به این پرسش که آیا مدارس هئیت امنایی هم می‌توانند همچون مدارس غیردولتی در طول ثبت نام شهریه از دانش آموزان دریافت کنند؟ اظهار داشت: خیر، مدارس هئیت امنایی نیز همچون مدارس دولتی حق دریافت شهریه نخواهند داشت.

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از تشکیل ستاد ساماندهی مدارس هئیت امنایی در روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت خبر داد و گفت: این مدارس تا اعلام جدید وزارت آموزش و پرورش حق دریافت شهریه ندارند.

کد خبر 169511
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز