همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب جدول درسی پایه ششم ابتدایی گفت: پایه ششم ابتدایی در راستای تکمیل، تثبیت و تقویت اهداف این دوره ابتدایی ایجاد می‌شود.

حاجی بابایی

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در گردهمایی مشترک معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه استان‌های کشور، گفت: هر آنچه را دوست داریم در آموزش و پرورش شکل گیرد در سند تحول بنیادین به آن پرداخته شده و براساس فصل هفتم سند، نظارت و سیاست‌گذاری کلان این سند بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است و شورای عالی آموزش و پرورش نیز موظف به تکمیل ساختار‌ها و راهکارهای اجرایی سند است.

وی افزود: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، نظام آموزشی 3-3-6 از مهرماه سال 91 اجرایی می‌شود و در این مسیر، مواد و جدول درسی پایه ششم ابتدایی نیز توسط شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: در نظام آموزشی 3-3-6 ساختار دوره راهنمایی تغییر نخواهد کرد و پایه ششم ابتدایی نیز جایگزین پایه اول راهنمایی نخواهد شد.

وی با یادآوری اینکه جهت گیری کتاب‌های درسی باید به سمتی باشد که دانش‌آموزان را از حافظه ‌محوری به تفکرمحوری و پژوهشگری سوق دهد، خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزان دوره ابتدایی با فناوری‌های نوین آموزش‌های لازم را کسب کنند، این آموزش‌ها در ذهن آنها نهادینه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیات دولت تمام دستگاه‌های اجرایی کشور باید حداقل یک مدرسه را در سراسر کشور هوشمند کنند، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به نتایج مدنظر آموزش و پرورش سیاست‌های پیش بینی شده در این وزارتخانه باید همزمان اجرا شود.

کد خبر 155288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز