دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت‌ های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش از فعالیت بالغ بر 8 هزار مرکز آموزشی آزاد در سطح کشور خبر داد.

به گزارش مهر، حسین شربت‌دار در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی در بیرجند، با اشاره به فعالیت هشت هزار مرکز آموزشی آزاد در سطح کشور، اظهار داشت: در حال حاضر از این تعداد چهار هزار مرکز در زمینه کنکور و کلاس‌ های تقویتی و چهار هزار مرکز در زمینه کلاس ‌های آزاد زبان مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون این تعداد مرکز آموزشی آزاد در کشور، بالغ بر یک ‌میلیون و 115 هزار مخاطب دارد.

وی همچنین از اشتغال به تحصیل یک ‌میلیون و 200 هزار دانش‌ آموز در مدارس غیردولتی کشور خبر داد و افزود: این امر نشان دهنده مشارکت عمومی مردم بوده که از امکانات دولتی برای تحصیل استفاده نمی ‌کنند.

شربتدار با اشاره به اینکه این تعداد دانش آموز در 16 هزار مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: در این مدارس بیش از 120 هزار معلم آموزش این دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی اصلاح قانون شوراهای آموزش و پرورش کشور را یکی از برنامه های این وزراتخانه در راستای توسعه مشارکت ‌های مردمی عنوان کرد و بیان داشت: باید بسترهای مناسب ساز و کار افزایش مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش فراهم شود.

وی انجمن‌های اولیا و مربیان را یکی نهادهای مردمی در امر آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در این راستا هم اکنون 100 هزار مدرسه در سطح کشور از این انجمن برخوردار است.

معاون سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت ‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در پایان یادآور شد: تشکیل معاونت توسعه مشارکت‌ های مردمی یکی از گام‌ های اساسی در راستای تحقق اهداف مشارکتی مردم در این نهاد است.

 

 

کد خبر 157369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز