همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به ایجاد پایه ششم ابتدایی از سال تحصیلی آینده گفت: کتاب فارسی، ریاضی، علوم، هنر، تربیت بدنی، تعلیمات دینی، قرآن، فکر و زندگی و مهارت و کارآفرینی دروس پایه ششم در سال تحصیلی آینده هستند.

حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان افزود: حدود دو سال است که بر روی دروس کتاب‌های پایه ششم ابتدایی کار کرده‌ایم و هم اکنون پیش‌نویس‌های آن آماده است. اکنون نیز با رونمایی از سند تحول بنیادین در حال کارشناسی و بررسی نهایی و کنار هم قرار دادن تالیفات اولیه هستیم.
 
وی ادامه داد: پنج سال دوره ابتدایی در نظام فعلی آموزشی، اهداف کلی این دوره یعنی تقویت روابط اجتماعی و مهارت‌های زندگی را محقق نمی‌کند که پایه ششم ابتدایی این خلاء را پرخواهد کرد.
 
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به مهر گفت: دروس پایه ششم کتاب‌های فارسی، ریاضی، علوم، هنر، تربیت بدنی، تعلیمات دینی و قرآن است و دو درس "فکر و زندگی" و "مهارت و کارآفرینی " نیز در صورت تصویب شورای عالی آموزش و پرورش به کتاب‌های درسی اضافه می‍‌شود.
 
حجت الاسلام محمدیان جزئیات بیشتری درباره محتوای این دروس و تفاوت آن با کتاب کلاس‌های پنجم ابتدایی و اول راهنمایی عنوان نکرد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که "در جامعه به ویژه خانواده‌ها این تردید پیش آمده که پایه ششم ابتدایی محتوای خاصی ندارد و دانش آموزان در این پایه تنها دچار یک سال وقفه تحصیلی بیهوده می‌شوند" اظهار کرد: مدت زمان تحصیل در نظام فعلی 12 سال است که در نظام بعدی نیز 12 سال است و نگرانی در این باره وجود ندارد چرا که تنها یک جابه جایی در سال‌های تحصیلی انجام شده است.

کد خبر 154584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز