همشهری آنلاین: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد اجرای نظام آموزشی 6-3-3 در سال تحصیلی آینده گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها ساختار را تصویب کرده و هنوز هیچ جزئیاتی از چگونگی اجرا و محتوای این نظام تصویب نشده که آموزش و پرورش بخواهد آن را در سال آینده اجرا کند.

نورالله حیدری در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: مهمترین نکته این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کند که نظام آموزشی 6-3-3 چگونه اجرا شود و محتوای آن چه باشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه وزیر آموزش و پرورش در اعلام زمان اجرای نظام آموزشی جدید شتاب کرده است، اظهار داشت: هم سخنان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و هم اطلاعیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درست است چرا که در لازم الاجرا بودن نظام آموزشی جدید شکی نیست اما شورای عالی انقلاب فرهنگی در چگونگی آن به ویژه در محتوا باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که مسئولان آموزش و پرورش بدون اینکه جزئیات طرح در شورا تصویب شود اقدام به اعلام زمان اجرای آن کرده اند.

طی دو هفته گذشته و همزمان با رونمایی از سند تحول بنیادین، حمید رضا حاجی بابایی از اجرای نظام آموزشی 6-3-3 از سال تحصیلی آینده خبر داده بود که بدنبال آن چهارشنبه هفته گذشته، علی عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با انتقاد از اقدام شتاب زده حاجی بابایی در اعلام زمان نظام آموزشی جدید گفت: "وزیر آموزش و پرورش مرتب در رسانه ها از اجرای نظام 6، 3 ، 3 از ابتدای مهرماه سال آینده سخن می گوید، در حالیکه در سند تحول آموزش و پرورش که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده به هیچ وجه نظام 6، 3، 3 به تصویب نرسیده است، آنچه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده کلیات این طرح است که بر اساس آن آموزش و پرورش موظف شده است ظرف دو ماه راهکارها و آیین نامه اجرایی تغییر نظام آموزش و پرورش را تهیه کرده و به شورای انقلاب فرهنگی ارائه دهد".

بدنبال این اظهارت عباسپور، روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی در اطلاعیه ای اعلام کرد که اجرای نظام آموزشی جدید لازم الاجرا است اما در مورد زمان اجرای آن سخنی به میان نیاورده است.

کد خبر 154125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز