همشهری آنلاین: موسسات تحقیقاتی بین‌المللی می‌گویند، غرب در مسیر اعمال فشار به ایران از طریق تحریم نفت این کشور با موانعی روبروست.

به گزارش پرس تی وی، بر اساس گزارش موسسه تحقیقات انرژی کمبریج آی اچ اس و آژانس بین‌المللی انرژی این طرح ممکن است موجب افزایش بهای نفت و ایجاد مشکلاتی در بازارهای جهانی شود.

روسیه، چین، هند و سایر کشورهایی که روابط تجاری گسترده‌ای با ایران دارند، می‌گویند که طرحی برای همسویی با آمریکا در تحریم ایران ندارند.

تعدادی از متحدان امریکا همانند کشورهای ژاپن، کره جنوبی، یونان، اسپانیا و ایتالیا نیز علاوه بر تداوم واردات نفت از ایران، با بانک مرکزی این کشور نیز همکاری می‌کنند.

به گفته قانون‌گذاران ایرانی، با وجود این‌که این اقدام سیاسی آمریکا ممکن است افزایش هزینه‎های تجارتی را برای ایران دربرداشته باشد اما غرب نیز از این قضیه متضرر خواهد شد.

بر اساس گزارش موسسات بین‌المللی، درآمد نفتی ایران در سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود و از آن‌جایی که تهران می‌تواند برای فروش نفت خود مشتری‌های جایگزین پیدا کند، نتیجه هر گونه تحریم احتمالی موجب ایجاد سود بالاتر برای این کشور می‌شود.

کد خبر 153892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز