جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران از اجرای طرح جدید ترافیکی به منظور ساماندهی ترافیک تهران با همکاری نیروی انتظامی در سال آینده خبر داد.

دکتر قالیباف، در حاشیه اولین همایش کشتی محلات، با اشاره به تأثیر ساعت کار بانک‌ها بر ترافیک تهران گفت: تغییر ساعت کارها در موضوع ترافیک تأثیر دارداما به طور اساسی نمی‌تواند نقشی در کاهش ترافیک شهر ایفا کند.

وی در ادامه افزود: طرحی با محوریت حمل و نقل عمومی مورد توجه شهرداری قرار گرفته است که فکر می‌کنم می‌تواند در ساماندهی و گسترش حمل و نقل عمومی که مهمترین بخش در ترافیک است از دو جهت زمان و قیمت نقش به سزایی ایفا کند.

وی در مورد این طرح گفت: این طرح از سال آینده و در ابتدا به صورت آزمایشی انجام می‌شود و به نظر من با کمک دولت  و نیروی انتظامی با این طرح می‌توانیم در بخش‌‌های سلبی در زمینه ترافیک تصمیم‌گیری کنیم.

برپایه این گزارش، سیدجعفر هاشمی تشکری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به مطالعه چند طرح ترافیک در شهرداری تهران گفت: یکی از مهمترین طرح‌هایی که مورد نظر شهرداری است طرح جامع‌ حمل و نقل تهران است. این طرح با توجه به گسترش و ساماندهی شبکه حمل و نقل عمومی در نظر دارد تا با تشویق شهروندان برای استفاده بیشتر از سیستم حمل و نقل عمومی، از خودروهای تک سرنشین در پایتخت بکاهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین از طرح ایجاد شبکه‌ معابر و سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی در سال آینده خبر داد و افزود: مسلما ترافیک در سال 86 یکی از مهمترین محورهای عملیاتی شهرداری تهران خواهد بود و می‌توان انتظار تغییر در این شبکه را داشت.

وی از بیان جزئیات بیشتر این طرح خودداری کرد و اظهار داشت: بهتر است برخی تحولات ترافیکی در سال آینده را مردم به عینه ببینند و کمتر پیرامون این مباحث به صحبت بپردازیم، چرا که ترافیک به عنوان یکی از معضلات شهر نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

هاشمی تشکری در پایان افزود: طرح جامع حمل و نقل تهران  و اجرای برخی از مصوبات آن در صورت تصویب شورا می‌تواند در ترافیک شهر تأثیر بسزایی داشته باشد.

کد خبر 15387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز